کد خبر: 2238
سرویس: اطلاعیه ها
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

نخستین رویداد المپیاد فرزندان بازنشستگان صنعت نفت از سوم لغایت نهم شهریورماه با حضور 400 تن برگزار شد. پس از برگزاری 3 المپیاد برای بازنشستگان صنعت نفت در آبادان، بندرعباس و مشهد مقدس، نخستین المپیاد ورزشی فرزندان بازنشستگان صنعت نفت در کردان کرج برگزار شد. از المپیاد دوم بود که زمزمه هایی برای برگزاری المپیاد ورزشی فرزندان به گوش رسید؛ قضیه از آنجا شروع شد که پدران و مادران شرکت کننده در المپیادهای بندرعباس و مشهد خواهان برگزاری رویدادی ویژه برای فرزندانشان شدند  این گونه بود که در مشهد رئیس صندوق ها دستور بررسی موضوع را داد تا شورای ورزش موضوع را بررسی و مصوب کرد در نهایت این هیات رئیسه صندوق ها بود که بر توسعه ورزش برای خانواده ها تاکید کرد و مجوز نهایی برگزاری را به دست اندرکاران داد.

سپس نشست های متعدد فنی و پشتیبانی در مدیریت امور ورزش و گردشگری صندوق ها برگزار شد و تقسیم کارهای لازم صورت گرفت و با همکاری دفاتر صندوق ها و کانون ها، مسابقات انتخابی برگزار شد. از همان روزهای نخست که خبر این رویداد منتشر شد مسابقات مورد استقبال فرزندان قرار گرفت اندکی که گذشت شور و نشاط خاصی در میان علاقه مندان به ورزش شکل گرفت و مسابقات انتخابی از بندرعباس تا تبریز و کرمانشاه و مشهد و اهواز روزهای گرم تری را رقم زد. 400 فرزند نفتی تنور مسابقات داغ تر شد به طوری که تعداد فرزندان شرکت کننده از مرز یک هزار پانصد تن گذشت کار سخت شد اما برنامه ریزی به گونه ی بود که انتخابی ها به موقع و با کیفیت مطلوب پایان یافت و سرانجام 400 تن از فرزندان تنومند بازنشستگان صنعت نفت به مرحله نهایی راه یافتند. دوباره نشست تدارکاتی در معاونت امور بازنشستگی و رفاه برگزار و روندها بررسی شد و گزارشی در خصوص چگونگی انجام کار تا این مرحله به رئیس صندوق ها داده شد.

شمارش معکوس برای برگزاری نهایی مسابقات آغاز شد. گروهی به مدیریت امور رفاهی رهسپار محل برگزاری مسابقات شدند مسئولان مربوطه در صندوق از نزدیک محل برگزاری مسابقات را بررسی کردند «همه چیز مهیا بود» و نوید روزهای خوب را می داد. به موازات این امر تیم کارشناسان ورزشی صندوق ها داوران را برای قضاوت رقابت ها انتخاب کردند با انجام این موضوع حالا تیم فنی هم آماده هست. حالا کردان کرج سه شنبه سوم شهریورماه همزمان با طلوع خورشید در دامنه کوههای البرز این منطقه شاهد حضور فرزندانی از جنس نفت بود پسران و دخترانی که حاصل یک عمر تلاش و کوشش پدران و مادران نفتی، کسانی که جوانی خود را برای اعتلای این صنعت سپری کردند پدرانی که در گرمای شرجی خوزستان و هرمزگان تا سیری و خارگ جانفشانی کردند مردانی که در همه دوران پای این صنعت ایستادند و مادرانی که دوشادوش مردان در اعتلای صنعت نفت کوشیدند.

درب های مجتمع ورزشی باز شد و اندک اندک کاروان های ورزشی از سراسر کشور وارد اقامتگاه ها شدند مسئولان امور فرهنگی و گردشگری به استقبال فرزندان همکاران آمده بودند. همه چیز خوب بود این را از روی لبخند شرکت کنندگان می شد فهمید. قبل از شروع مسابقات مسئولان طی نشستی در مجتمع ورزشی کردان برنامه ریزی ها را مرور کردند و برنامه ریزی های فنی با حضور سرپرستان تیم ها انجام شد حالا همه چیز میاست. سرانجام  رقابت ها در بخش آقایان در رشته های شنای آزاد، بدمینتون، تنیس روی میز و شطرنج آغاز شد؛ یکی از نکته های بارز این رویدادها حضور یکی از شرکت کنندگان باوجود محدودیت جسمانی بود که توسط مسئولان و شرکت کنندگان مورد تحسین و تجلیل قرار گرفت.

سرانجام بخش آقایان با انتخاب افراد برتر پایان یافت. هوشنگ علی اکبری مدیر امور رفاهی صندوق ها در آیین اختتامیه با قدردانی از دست اندرکاران و کادر اجرایی مسابقات، گردهمای یادشده را نقطه عطفی در توسعه ورزش برای خانواده بازنشستگان دانست. فردای آن روز فرزندان پسر با بدرقه آب و قرآن توسط مسئولان، مجتمع ورزشی ایثار واقع در کردان کرج را ترک کردند. عوامل تدارکات دوباره دست بکار شدند این یعنی ماجرا هنوز تمام نشده است و مجتمع آماده پذیرایی از گروه دیگری از فرزندان شد نوبت فرزندان دختر بود که با هیجان و نشاط جوانی وارد مجتمع می شدند. رقابت های چهار گانه شنای آزاد، بدمینتون، تنیس روی میز و شطرنج دوباره تکرار شد با این تفاوت که فرزندان دختر با یکدیگر به رقابت پرداختند البته ناگفته نماند در این میان بازار سلفی گرفتن ها و عکس های دست جمعی داغ داغ بود. رقابت در حالی که جدی بود صمیمانه بود از اقصی و نقاط جغرافیایی نفت فرزندان برای رقابت حاضر شده بودند که همه آنان در یک موضوع با یکدیگر مشترک بودند؛ «نفتی بودند». سرانجام موعد اختتامیه بخش دختران فرا رسید مهندس افخم زروانی رئیس صندوق ها در بخش پایانی حاضر شد و گفت که پس از برگزاری این مسابقات فرزندان پیک شادی خواهند شد که حالا به خانه بازمی گردند؛ آنان دوباره می روند تا ماه مهر را با نشاط و انرژی تازه شروع کنند او در سخنانی کوتاه از اعضا هیات رئیسه صندوق به سبب حمایت از ورزش بازنشستگان قدردانی و تلاش کادر اجرایی مسابقات را ستود و در آخر گفت بازنشستگی در صنعت نفت یک شروع تازه است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =