کد خبر: 1941
سرویس: اطلاعیه ها
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
IMG_4038

اعظم عباسی/ داشتن درآمد جهت امرار معاش وحفظ سطح زندگی در حد مطلوب وقابل قبول در دوران بارنشستگی از دغدغه های دیرین افراد بوده است . تاسیس صندوقهای بازنشستگی پاسخی به این نیاز همگانی می باشد.   2 ركن سابقه معتبر و مستمری از اصلی ترین عوامل موثر در موجودیت صندوقها است که بررسی ، احتساب وکنترل صحت این عوامل از وظایف مدیریت کنترل محاسبات بازنشستگي می باشد.  لذا ارائه خدمات به شاغلین ، مستمری و مقرری بگیران و کارکنان اسبق صنعت نفت از وظایف این مدیریت به شمار می رود. داشتن اطمینان از صحت سوابق معتبر ومیزان مستمری ،همچنین اعتماد به مجریان وتصمیم گیرندگان در این زمینه منجر به آرامش خاطر افراد شده وهمین امر تاثیر بسزائی در بهداشت روانی فرد و خانواده وی خواهد داشت . به منظور دستیابی به این امر مهم و کسب حداکثری رضایت از سوی بازنشستگان وشاغلین عزیزفعالیتهای مستمری از جمله بازنگری در روند اجرای کار و اهتمام در مکانیزه نمودن فرایند ها ، بازنگری و ارائه پیشنهاد به منظور اصلاح ویا تکمیل مقررات جاری ، آموزش کارشناسان متخصص ومتعهد ، ارائه آموزشهای لازم به واحدهای مرتبط با این مدیریت ، پاسخگویی مستند ومکتوب به سوالات و درخواستهای متقاضیان همواره مورد توجه مديريت كنترل محاسبات بازنشستگي صندوقهاي صنعت نفت بوده است . که توسط سه واحد اجرائی در این مدیریت انجام می پذیرد . نخست واحد احتساب سوابق: این واحد با احتساب به موقع سوابق که منجر به دریافت کسور می شود فرصت سرمایه گذاری را فراهم می كند . از شاغلان محترم تقاضا می شود قبل از رسیدن به بازنشستگی نسبت به معتبر بودن سوابق درخواستی خود از جمله سوابق دولتی / نظام / پیمانی / قراردادی / اسارت / اشعه / پاره وقت و ... اطمینان حاصل كنند زیرا در مواقعی عدم پاسخگویی از سوی سازمانها وصندوقهای دیگر، روند احتساب سابقه را كند كرده و يا متوقف می سازد. دوم انتقال حق بیمه:  انتقال کسور از سایر صندوقها به صندوق نفت و بالعکس توسط واحد انتقال حق بیمه انجام میشود که دریافت به موقع این کسور جهت حفظ منافع صندوق در اولویت کار این واحد است. و بعد، محاسبه وکنترل مستمری: تعیین وبرقراری مستمری در کوتاهترین زمان ممکن وبا دقت کامل نشانه عزم واراده مسئولان صندوق در تکریم و ارج نهادن به سالها تلاش و زحمت همكاران ارجمند بازنشسته است. بديهي است کارشناسان این واحد پس از تحقق و صحت آن جزئی ترین اصلاحات لازم را در مستمری اعمال كنند. در پایان از همكاران بازنشسته خواهشمند است هر گونه درخواست و یا سوالی در رابطه با مستمری و سابقه را به نزدیکترین دفتر نمایندگی محل سکونت خود ارائه كنند . همکاران مستقر در این دفاتر پاسخگوی ایشان بوده ودر صورت لزوم در خواستهای این افراد را از طریق اتوماسیون اداری به ستاد ارسال و در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ را دریافت خواهند كرد.

مدیر کنترل محاسبات بازنشستگی 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =