کد خبر: 7917
سرویس: یادداشت
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
سروک آذر

نظام مالی صندوق‌های بازنشستگی در اکثر نقاط جهان متکی بر منابع ورودی و سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌هاست.

صندوق نفت نیز از این دو محل منابع مورد نیاز را جمع‌آوری می‌کند؛ اما در سال‌های اخیر با کاهش منابع ورودی حاصل از محل کسور شاغلان، سرمایه‌گذاری‌ها اهمیت بیشتری یافته است.

اصل و رکن مهم در صندوق نفت، پرداخت منظم مستمری و مقرری در تاریخ‌های مشخص است؛ برای ادامه منظم این روند در سال‌های آتی، از الان باید دوراندیشی کرد زیرا به نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاری‌ها زمان بر است. از این جهت در اقدامی پیشگیرانه مدیران صندوق‌ها «طرح پایش سرمایه‌گذاری‌ها را با محورهای مهمی همچون بهره‌وری و افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها» اجرایی کردند.

این برنامه‌ها که بخش‌های مختلف آن به صورت هفتگی از سوی مدیران ارشد صندوق‌ها در حوزه‌های مختلف پیگیری می‌شود سبب شد تا در دو ماه گذشته، بیش از ۱۳ شرکت اصلی به همراه شرکت‌های تابعه مورد بازدید تخصصی قرار گرفتند. در همه این شرکت‌ها، پروژه‌ها با جزئیات کامل مورد بررسی قرار گرفت و چالش‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها و برنامه‌های توسعه پیش روی تشریح شد.

برنامه پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری این نوید را می‌دهد که مسیر استحکام‌بخشی به صندوق‌ها با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای پیمودن موفق این مسیر، رویکرد بنگاه اقتصادی مورد تأکید و تقویت قرار گرفته است. به زبانی ساده‌تر صندوق در تلاش است با اصلاح فرآیندها و مشخص کردن رویکردهای خود، بازدهی و بهره‌وری را فزونی دهد.

برگرفته از نشریه زندگی نو شماره ۳۲۶

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =