اوجی وزیرنفت

ورود گروه اقتصادی صندوق‌ها به طرح و پروژه‌های نفتی، پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی نمونه‌ای روشن و موفق از فعالیت‌های بخش غیردولتی و مولد است.

متن پیام جواد اوجی وزیر نفت به مناسبت ۱۱ دی‌ماه سالروز تاسیس صندوق‌ها به شرح زیر است: 

«صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، بارزترین بخش اجتماعی صنعت نفت، از سال ۱۳۲۶ تاکنون در کنار شاغلان، بازنشستگان و خانواده آن‌ها بوده است. این مؤسسه غیردولتی با حفظ استقلال و تکیه بر منابع درون‌زای خود موفق شده است تعهدات قانونی را به بهترین شیوۀ ممکن انجام دهد، نسبت به تامین منابع پایدار در حد اطمینان بخشی اقدام نماید و سرآمد مجموعه‌های مشابه باشد.

به‌یقین رکن پایداری و استقلال این موسسه، شیوۀ سرمایه‌گذاری آن بوده است. بخشی که در طول دو سال گذشته موفق شد مولدسازی و افزایش دارایی‌ها را در پرتو تفکر بنگاه اقتصادی متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی کشور به سرانجامی رضایت‌بخش برساند. ورود گروه اقتصادی صندوق‌ها به طرح و پروژه‌های نفتی، پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی نمونه‌ای روشن و موفق از فعالیت‌های بخش غیردولتی و مولد است.

 دست‌اندرکاران صندوق‌های بازنشستگی صعنت نفت در سال ۱۴۰۰ به‌وضوح بیان کردند که به دلیل کاهش تعداد کسورپردازان، منابع نقدی ورودی این صندوق‌ها متناسب با خروجی آن نیست. خوشبختانه همکاران راه برون‌رفت از این چالش را رشد، توسعه و پیشرفت طرح‌های سرمایه‌گذاری و مولدسازی سرمایه‌گذاری‌ها و تحرک‌بخشی قابل توجه به بنگاه‌های اقتصادی صندوق‌ها دانستند. ازاین‌رو در دو سال گذشته برنامه‌ای با عنوان «خلق منابع پایدار» برای این گروه اقتصادی تعریف شد؛ چارچوبی که طرح‌های نیمه‌تمام را سامان دهد و طرح‌های جدید را با تکیه بر تفکر بنگاه اقتصادی در پیش بگیرد. امروز با افتخار، صندوق اعلام می‌کند با کوشش و بکارگیری اقتصاددانان، مهندسان و مدیران کارامد این گروه اقتصادی، در افق ۱۴۰۴، با بهره‌برداری از طرح‌های بسیار راهبردی، منابع ورودی و خروجی صندوق‌ها به تراز و تناسب متعادلی خواهد رسید.

 باعث خرسندی و مباهات است که این نکته را اضافه کنم مبانی، رویکرد و سیستم مدیریتی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت که موضوعی فرادوره‌ای است الگوی مناسبی برای بنگاه‌های اقتصادی خصوصا سایر صندوق‌های بازنشستگی است. این‌جانب فرارسیدن یازدهم دی‌ماه، سالروز تأسیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و هفتاد و ششمین سال خدمت را به جامعه صنعت نفت اعم از شاغلان، بازنشستگان و خانواده محترم آن‌ها تبریک می‌گویم و برای صندوق‌ها پایداری و برای ذی‌نفعان آن تندرستی و شادکامی و برخورداری از شرایط زندگی در خور آرزو می‌کنم

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =