کد خبر: 8796
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
پترو پالایش کنگان

دبیر شورای عالی طرح‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: در طول یکسال گذشته بازدیدهای میدانی و نشست‌های شورای عالی پروژه‌ها به شکل ترکیبی برای نخستین‌مرتبه انجام شد بنابراین امروز شاهد پیشرفت چشمگیر همه طرح‌های در دست اجرای شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت هستیم.

با برنامه‌ریزی‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، شاهد پیشرفت طرح‌های اقتصادی صندوق‌ها هستیم. این در حالی است که در دوره پیشین، به علت کاهش سرمایه‌گذاری، گروه اقتصادی با برخی طرح‌های راکد مواجه بود.

آمارهای رسمی هم نشان می‌دهد بیشترین روند پیشرفت پروژه‌ها در یک دهه گذشته در یکسال گذشته به تناسب زمان به ثبت رسیده است.

با این حال، گروه اقتصادی صندوق‌ها در دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار خود برنامه‌های مدونی برای تکمیل پروژه‌ها و به حرکت درآورن سرمایه‌های راکد طراحی کرد. این برنامه‌ها شامل رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری، کاهش هزینه‌ها و استفاده از منابع مختلف بازارهای مالی برای شتاب‌بخشی به پروژه‌ها بوده است همه این اقدامات سبب شد گروه اقتصادی صندوق‌ها در سال اول موفق به تعریف ۲ افق ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ را برای بهره برداری از پروژه‌ها تعریف کند.

در همین زمینه «عبدالحسین بیات» رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت روز (سه‌شنبه، یکم شهریورماه) در آیین رونمایی از تجهیز جدید سرچاهی با فشار کاری ۱۵ هزار  PSI (پوند بر اینچ مربع) با اشاره به اینکه در گذشته توان مالی صندوق بیشتر از مسیر کسورات شاغلان تأمین می‌شد که امروز این معادله به هم خورده است، بیان کرد: پارسال ۶ هزار میلیارد تومان از مسیر سرمایه‌گذاری و سود در کنار کسورات گذاشته‌ایم تا توانستیم خدمات مورد نظر صندوق را تأمین کنیم؛ امسال نیز ۸.۵ هزار میلیارد تومان.

وی افزود: برای انجام این مسئولیت سنگین راهی جز بالا بردن فعالیت‌های اقتصادی و افزایش بازدهی گروه اقتصادی صندوق را نداریم زیرا عمده مشتری و حوزه کاری و فعالیت‌های اقتصادی ما به‌دلیل سیاست‌گذاری‌های راهبردی، حوزه صنعت نفت است.

پیشرفت پروژه ها بدون توقف؛ نتیجه بازدیدهای میدانی و نشست‌های شورای عالی طرح‌ها

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =