کد خبر: 6270
سرویس: معرفی کتاب
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
راز

کتاب راز شاد زیستن اثر اندرو متیوس از مجموعه پرفروش‌ترین کتاب‌های سال در زمینه‌ روان شناسی، به بررسی الگوهای رفتاری شما و چگونگی تبدیل آنها به الگوهای رفتاری مثبت می‌پردازد.

آیا به این موضوع دقت کرده‌اید که وقتی خودتان حس خوبی درباره‌ خود دارید، دیگران هم بهتر از همیشه به نظر می‌رسند؟

این به این خاطر است که جهان بازتابی از خودِ شماست وقتی خودتان را دوست بدارید، همه را دوست خواهید داشت و هنگامی که از خود بیزار باشید، از همه بیزار می‌شوید.

منشاء تمام افکار و حرکات شما به چگونگی دیدگاه‌تان به خودتان بستگی دارد.

تجربیات، موقعیت‌ها، شکست‌ها، افکاری که درباره‌ خود دارید و واکنش‌های دیگران نسبت به شما، همه تصویری هستند که از خویش در ذهن دارید را شکل می‌دهند.

اندرو متیوس در کتاب راز شاد زیستن آورده است: 

آیا وقتی از خیابان عبور می‌کنید، باید به تک‌تک قدم‌های خود توجه داشته باشید؟ آیا وقتی غذا می‌خورید، باید برای هضم آن، کاری انجام دهید؟

آیا وقتی در خواب هستید، باید نگران ادامه‌ تنفس خود باشید؟

حقیقت این است که شما هیچ‌یک از این کارها را با ذهن هوشیار خود انجام نمی‌دهید.

ذهن انسان را می‌توان به کوه یخی تشبیه کرد که بخش قابل رویت آن همان ضمیر هوشیار و بخش بسیار بزرگ‌تر و پنهان آن، ضمیر ناهوشیار شماست.

ضمیر ناهوشیار، مسئول بخش بزرگی از پیامدها و مسبب همه‌ی تکرارها در زندگی انسان است. بسیاری از شما واجد الگوهای عود کننده هستید؛

بدین معنا که تجربه‌ها یا رفتارهای کهنه، مرتب در زندگی شما تکرار می‌شوند.

این کتاب می‌کوشد تا تفاوت بین شادی و لذت را بررسی کند و به شما نشان دهد انسان‌های شاد علاوه‌بر اینکه از لحظات حال خود لذت می‌برند، به موفقیت‌های بیشتری نیز در آینده کسب خواهند کرد و به دنبال این موضوع روش‌های شاد زیستن را معرفی می‌کند.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =