امیر فتاحی

معاون امور مالی و بودجه صندوق ها به استناد جداول مالی سال های ۹۷ و ۹۸ میزان بهره مندی بازنشستگان از یارانه خدمات غذای باشگاهی را تشریح و با طرح جدید مقایسه کرد.

زهرا امیر فتاحی معاون امور مالی، بودجه و تامین منابع صندوق ها گفت: بر اساس آخرین جداول امور مالی امسال، ۱۵ درصد بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت در استان های تهران، فارس و خراسان، از خدمات غذای باشگاهی استفاده کرده اند.

وی افزود: در شهر اهواز که پس از تهران بیشترین فراوانی بازنشستگان و بازماندگان را دارد ۲۸ درصد جامعه بازنشستگان از خدمات غذای باشگاهی استفاده کرده اند.

امیرفتاحی گفت: در سومین استان پرتراکم از نظر جمعیت بازنشستگان یعنی اصفهان ۲۵ درصد از بازنشستگان متقاضی استفاده از غذای باشگاهی بوده اند. 

وی افزود: در تبریز و گچساران نیز جمعیتی حدود ۱۸۰۰ شماره پرسنلی از خدمات باشگاهی استفاده کرده‌اند.  

معاون امور مالی و بودجه تصریح کرد: یک محاسبه ساده نشان می دهد کل میزان استفاده بازنشستگان و بازماندگان از ابتدای سال تا آذرماه در شهرهایی که باشگاه دارند  ۲۲  درصد جمعیت آن شهرهاست.

امیر فتاحی درباره وضعیت جداول مالی سال گذشته  نیز گفت:  جداول آمارهای مالی سال گذشته نشان می دهد ۹۰ درصد مبالغ کمک هزینه غذای باشگاهی به ۱۴ درصد بازنشستگان و بازماندگان در کلان شهرها اختصاص داده شده است.  این در حالی است که ۸۶ درصد بازنشستگان ساکن در شهرهای دارای باشگاه عملا از خدمات باشگاهی استفاده نکرده اند. از سوی دیگر در شهرهای فاقد باشگاه به طور میانگین به هر بازنشسته ۳۱ هزار تومان بابت غذای باشگاهی کمک هزینه پرداخت می شد.  اما اکنون به جای ۳۱ هزار تومان ۱۳۰ هزار تومان دریافت می کنند و  ۵۲ درصد بازنشستگان ساکن کلان شهرها که از خدمات باشگاهی استفاده نمی کردند و مبلغی هم دریافت نمی کردند اکنون ۱۳۰ هزار تومان حق خودشان را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: منابع تامین ۱۳۰ هزار تومان بازنشستگان ساکن کلان شهرها که تا کنون هیچ مبلغی نمی گرفتند و ما به التفاوت بازنشستگان شهرهای غیر باشگاهی که مبلغ انها از ۳۱ هزار تومان به ۱۳۰ هزار تومان افزایش یافته است همان منابعی است که برای  ۱۴ درصد از بازنشستگان پرداخت می شد؛ با این طرح جدید پرداخت مستقیم، منابع برای همه یکسان تقسیم شد.

معاون امورمالی و بودجه با بیان این که مبلغ کمک هزینه غذا در سال آینده نیز تعدیل می شود، گفت: اقدام برای اجرای این طرح مبتنی بر تحلیل آمارهای مالی و نظرات بازنشستگان بوده است اما با این وجود پس از گذشت یک ماه در روزهای پایانی دی ماه از کل بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت به شکل سامانه ای نظرسنجی و جداول آن منتشر می شود.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =