کد خبر: 5549
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
تصاویر ورزشی بازنشستگان

درست به اندازه تمرین های هوازی، تمرین های قدرتی برای بدن شما مفید هستند و نه تنها در فرم دادن به بدن، بلکه در بهبود وضعیت استخوان ها نقش دارند.

اجرای تمرینات قدرتی، بر تحمل وزن و انجام حرکات تکراری با وزنه تاکید دارند. ورزش های قدرتی نیز به همان اندازه تمرینات هوازی، نقش کلیدی در کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام دارند.

انجام تمرینات قدرتی اثرات مثبت زیر را به دنبال خواهد داشت:

دوران سالمندی آسان تر: ورزش قدرتی باعث بهبود وضعیت استخوان ها و استحکام آنها شده، متابولیسم را افزایش داده، عضلات را حفظ کرده و استرس را در بدن کاهش می دهد، ضمن این که باعث می شود که فرد دوران سالمندی راحت تری را تجربه کند.

افزایش توان ورزشی: ورزش های قدرتی، نه تنها باعث افزایش قدرت بدنی می شوند، بلکه سرعت، چابکی و انعطاف پذیری بدن را هم افزایش می دهند و همه این ها برای انجام سایر ورزش ها مثل دویدن و سایر ورزش های استقامتی نیز مفید و ضروری هستند.

پیشگیری از پوکی استخوان: نگرانی از پوکی استخوان باعث می شود که به سراغ مصرف لبنیات برویم اما پیشنهاد موثر این است که در کنار مصرف لبنیات، حتما تمرینات با وزنه هم انجام دهید. زیرا این کار، تراکم استخوان ها را به شکل باورنکردنی زیاد می کند.

افزایش متابولیسم: خیلی از ما فکر می کنیم که ورزش هوازی باعث چربی سوزی زیاد می شود اما در واقع اگر عضلات بدن ما متراکم تر باشند، چربی بیشتری می سوزانیم و حتی در زمان خواب و نشستن هم چربی سوزی ما ادامه پیدا می کند.

افزایش کیفیت خواب: وقتی که متابولیسم بالا باشد و سطح انرژی بدن در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد، خواب بسیار راحت تری هم خواهیم داشت. البته سعی کنید که در زمان های نزدیک به زمان خواب، ورزش قدرتی انجام ندهید.

افزایش سلامتی عمومی بدن: گرچه هدف بسیاری از افراد از انجام ورزش قدرتی این است که تناسب اندام داشته باشند اما مهمترین دستاورد ورزش قدرتی، سلامتی است. ورزش های قدرتی در درازمدت باعث ایجاد تغییرات بسیار ارزشمندی در بدن  می شوند؛ از جمله: کاهش خستگی و درد در مبتلایان به فیبرومیالژیا و سندرم خستگی مزمن، افزایش تعادل در سالمندان، کاهش بافت چربی احشایی در بیماران مبتلا به چاقی یا اضافه وزن، بهبود حرکت در افرادی که مبتلا به آسیب های نخاعی هستند، بهبودی سریع تر دردها، بهبود گردش خون و عملکردهای قلبی عروقی، تنفسی.

منبع: آوای سلامت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =