گردشگری / طبیعت

با آغاز فصل تابستان، بخصوص پایان فصل امتحان دانش آموزان و دانشجویان، کم کم خانواده های ایرانی برنامه سفرهای تابستانی خود را در نظر می گیرند؛ اما با این هوای گرم، باید کجا برویم.

با آغاز فصل تابستان، بخصوص پایان فصل امتحان دانش آموزان و دانشجویان، کم کم خانواده های ایرانی برنامه سفرهای تابستانی خود را در نظر می گیرند؛ اما با این هوای گرم، باید کجا برویم که هم گردش و تفریح کرده باشیم و هم آب و هوایی خنک را تجربه کنیم. در این مطلب چند مکان خاص را که نسبت به دیگر مناطق دیدنی و گردشگری ایران خنک تر هستند، به شما معرفی می کنیم تا سفری دلچسب داشته باشید.

اورامان

نام منطقه ای در غرب ایران است که بیشتر کوهستانی و دارای دره های پرپیچ وخم و عمیق و رودبارهای بی شمار است، به همین دلیل در فصل زمستان بسیار سرد و در تابستان خنک است. بیشتر روستاهای این منطقه، پلکانی هستند که از معروف ترین آنها می توان به پالنگان و اورامان تخت اشاره کرد. اگر قصد سفر به اورامان تخت را دارید، باید بدانید که این روستا در 60 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مریوان و 170 کیلومتری سنندج - مرکز استان کردستان واقع شده است.

دریاچه زریبار

سرآمد جاذبه های گردشگری طبیعی استان کردستان، دریاچه زیبای زریبار است که در فاصله 3 کیلومتری شهر مریوان استان کردستان واقع شده است. این تالاب آب شیرین، در منطقه ای سرسبز قرار گرفته و چشم اندازی زیبا دارد. زریبار، بزرگ ترین و زیباترین دریاچه آب شیرین باختر ایران و یکی از منحصربه فردترین دریاچه های آب شیرین در جهان به شمار می رود و تمامی شرایط جامع یک تالاب بین المللی را داراست. بد نیست بدانید در 16 کیلومتری این دریاچه، بازارچه مرزی باشماق قرار دارد و کنار دریاچه نیز یک هتل چهار ستاره احداث شده است.

بهشت گمشده

در نزدیکی شهر اقلید در استان فارس و در مسیر جاده کامفیروز، مکانی مملو از آبشار ها و چشمه های فراوان و همچنین پوشش گیاهی سبز و درختان سر به فلک کشیده وجود دارد که به سبب زیبایی و شباهت این منطقه به بهشت، آن را بهشت گمشده می خوانند. بهشت گمشده دارای آب و هوای بسیار خنک است و وجود چشمه و آبشار های فراوان، زیبایی منحصر به فردی به این مکان بخشیده و آن را به یکی از بهترین مقاصد برای سفر های تابستانی تبدل کرده است. قبل از شهر کامفیروز، یک جاده فرعی خاکی در سمت راست می بینید که تابلوی «بهشت گمشده» در ابتدای آن قرار دارد. در انتهای این جاده خاکی به تنگ بستانک یا همان بهشت گمشده می رسید که آبشارها و چشمه های فراوان و انبوهی از درختان دارد.

کوهرنگ

یکی از شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری شهرستان کوهرنگ به مرکزیت شهر چلگرد است. این شهرستان، جاذبه های طبیعی و زیبای فراوانی دارد که سبب شده به یکی از شهر های گردشگری و مقاصد پر مخاطب گردشگران در ایران و استان تبدل شود. بهترین زمان برای سفر به این نقطه از ابتدای ماه اردیبهشت و تا پایان فصل گرماست و می توان از خنکی آب و هوای آن بهره برد. همچنین در کوهرنگ، پیست اسکی وجود دارد که معروف ترین پیست اسکی این استان است و علاوه بر این که در زمستان مخاطبان بسیاری دارد، در تابستان نیز به دلیل آب و هوای خنک آن مسافران زیادی به این پیست سفر می کنند. از پله های کنار سرسره آب یا از جاده خاکی در دامنه کوه که بالا بروید، می توانید حفره و تونلی را که در سال 1332 برای انتقال آب ایجاد شده بود، ببینید.

جنگل ابر

در 45 کیلومتری مسیر جاده شاهرود به آزادشهر، جنگلی چند هزار هکتاری وجود دارد که به دلیل وجود ابری که همواره آن را پوشانده است، معروف است و به یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار بدل شده است. شما در این جنگل علاوه بر استفاده از مناظر و زیبایی های طبیعی و همچنین ابر حاکم بر محیط، می توانید از آب و هوای دل انگیز آن نیز بهره مند شوید. جنگل ابر بیشتر به دلیل ابری که در بعضی ماه های سال آن را می پوشاند، معروف شده است. این جنگل چند هزار هکتاری، بخشی از بازمانده جنگل های هیرکانی است.

گیسوم

در میان راه اسالم به رضوانشهر، ساحلی به نام  گیسوم وجود دارد که نسبت به سایر سواحل دریای خزر از آب و هوای خنک و مطبوع تری برخوردار است. پنج کیلومتر پس از «پره سر» وارد جنگل گیسوم می شوید و وقتی تونل سبز رنگ و تقریبا سه کیلومتری معروفش را طی کردید، به ساحل گیسوم می رسید. جنگل گیسوم، نیز یکی از زیبا ترین مقاصد گردشگری در تابستان است و به دلیل داشتن چشم اندازهای زیبا تابلوی خیره کننده ای را ترسیم می کند. در داخل جنگل گیسوم تمام امکانات رفاهی نظیر هتل، مناطق پیک نیک، فضای بازی کودکان و ورزشگاه وجود دارد و مسافران می توانند به راحتی از این امکانات بهره مند شوند.

جنگل مشه

جنگل مشه در 25 کیلومتری اردبیل و در شهر نمین واقع شده و یکی از بهترین مقاصد سفر تابستانی به شمار می آید. این جنگل به دلیل داشتن ارتفاع زیاد، آب و هوای بسیار خنک و دل انگیز دارد و همچنین وجود استخر آب گرم در میان این جنگل، آن را بسیار منحصر به فرد کرده است. آب این استخر خاصیت درمانی دارد و مسافران زیادی برای استفاده از آب و هوای این منطقه و آب گرم موجود در آن به جنگل مشه سفر می کنند.

روستای فیلبند

روستای فیلبند، روستایی خنک و بر فراز ابر هایی است  که در ارتفاع 2700 متری قرار دارد. چشم انداز روستا به دلیل وجود دریای ابری که آن را احاطه کرده، بسیار زیبا بوده و آب و هوای خنک آن، منطقه را بسیار دلپذیر کرده است. از روی ارتفاعات این روستا که به عنوان بلندترین نقطه منطقه شناخته می شود، به راحتی می توان مناظر زیبای اطراف را به تماشا نشست و از دیدن آنها لذت برد. فیلبند، روستایی ییلاقی پر ابر و بسیار خنک است، به نحوی که اغلب روزها، ابرها همچون دریایی آبی و آرام تا بیکرانه ها چشم را می نوازد و خیره می کند. در جاده هراز، تقریبا 50 کیلومتر بعد از گزنک و 25 کیلومتر مانده به آمل، وارد یک خروجی در سمت راست جاده می شوید و بعد از حدود 8-7 کیلومتر سربالایی، به روستای زیبای فیلبند می رسید.

پل معلق

منطقه گردشگری خیاوچای تا گیرد، ولی که بزرگ ترین منطقه گردشگری مشگین شهر در استان اردبیل است، با پوشش گیاهی متراکم و درختان آلبالو، گیلاس و گردو و امکاناتی نظیر تالارهای پذیرایی، سوییت های اقامتی، سایت بالن سواری و ورزش های هوایی، رستوران گردان، فروشگاه و شهربازی، محیط مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است. این مجموعه یک پل معلق دارد که با دو متر عرض و 365 متر طول بزرگ ترین پل معلق خاورمیانه به شمار می رود و لرزش ها و تکان های پل، در حالی که دره ای عمیق و پر درخت زیر پای عابران است، عبور از آن را به تجربه ای هیجان انگیز تبدیل می سازد. فضای این منطقه در تابستان، خنک ترین آب و هوا را دارد و سفر به آنجا می تواند بسیار دلپذیر باشد.

برچسب‌ها

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =