کد خبر: 5287
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
مطالب آموزشی

در دوره سالمندی معمولاً حجم و قدرت عضلات کاهش می‌یابد. پژوهش‌ های به عمل آمده نشان می‌دهد ارتباط زیادی بین حجم عضلات وسلامت بدن وجود دارد.

عضله بسازید!

در دوره سالمندی معمولاً حجم و قدرت عضلات کاهش می‌یابد. پژوهش‌های به عمل آمده نشان می‌دهد ارتباط زیادی بین حجم عضلات وسلامت بدن وجود دارد.

برای سالم نگه‌داشتن عضلات بدن، رعایت رژیم زیر لازم است:

انجام نرمش و فعالیت ورزشی روزانه، مصرف ماهی به ویژه ماهی‌هایی که امگا ۳ بیشتری دارند مانند قزل‌آلا، ماهی تن، هالیبوت وکنسروساردین که دربرگیرنده تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن برای ساخت ماهیچه‌هاست و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت‌ها را تأمین می‌کند.

حجم ماهیچه‌ها در عین حال به میزان پروتئین مصرفی نیز بستگی دارد. مصرف امگا۳، سرعت از بین رفتن ماهیچه‌ها را در هنگام پیری کاهش می‌دهد، بنابراین هفته‌ای دوبار مصرف ماهی غنی از چربی امگا ۳ توصیه می‌شود.

سیب‌زمینی منبعی غنی از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان است. این مواد برای ساخت ماهیچه‌ها لازم است. آنتی‌اکسیدان‌ها نیز می‌توانند به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و بازسازی آن کمک کنند.

 همچنین پتاسیم می‌تواند تأثیر غذاهایی که اسید اضافی تولید می‌کنند مانند گوشت و لبنیات را خنثی کند. مواد دیگری که حاوی پتاسیم وآنتی اکسیدان هستند عبارتند از کاهو، فلفل، کیوی، هندوانه، خربزه، مرکبات و به.

ماست کم چرب، ازنظر پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین D یک ماده غذایی غنی است که به ساخت و ساز سلول‌های بدن کمک می‌کند. تخم کدو نیز حاوی منیزیم، منگنز، آهن و مس است که پروتئین مورد نیاز ماهیچه‌ها را تأمین می‌کند و مقدار مصرف یک وعده آن۳۰ گرم است.

همین‌طور عسل که ضمن مقوی بودن، سلامت تمام سلول‌های بدن را تضمین می‌کند.  مصرف روزانه یک قاشق از این عصاره شفابخش به تنهایی یا با کمی لیموترش، سرکه سیب یا آب‌غوره در یک لیوان آب بسیار مفید است.

دکتر علیرضا صفوت‌نیا

همکار بازنشسته نفتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =