تیتر سه سرویس

  • چگونه اثر محافظتی ماسک خود را بهبود ببخشیم؟

    چگونه اثر محافظتی ماسک خود را بهبود ببخشیم؟

    عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: استفاده از ماسک مهمترین اقدامی است که افراد برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا می‌توانند انجام دهند.

  • نکات مهم برای خانه‌تکانی در روزهای کرونایی

    نکات مهم برای خانه‌تکانی در روزهای کرونایی

    از آنجاکه خانه‌تکانی مهم‌ترین استراتژی برای مبارزه با ویروس کروناست، خانه‌تکانی امسال مهم‌تر از هر زمان دیگری است اما نکات مهمی در مورد خانه‌تکانی در طی بیماری همه‌گیر ویروس کرونا وجود دارد که همه باید از آن‌ها پیروی کنند.

  • فشار خون چیست و چه قدر از آن می‌دانید؟

    فشار خون چیست و چه قدر از آن می‌دانید؟

    فشارخون یک نوع بیماری است که به بروز امراض مختلف منجر می‌شود. خون در بدن ساکن نبوده و قلب با هر ضربان، این مایع شفاف قرمز رنگ را به داخل سرخرگ‌ها می‌فرستد، در نتیجه فشاری که به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود فشار خون نامیده می‌شود. اگر فشار خون کنترل نشده و از حد معمول بالاتر برود، می‌تواند به رگ‌های مغز، قلب، کلیه و چشم آسیب وارد کند.

  • خوردن میوه زندگی شما را شادتر می‌کند

    خوردن میوه زندگی شما را شادتر می‌کند

    نتایج پژوهش جدیدی که در استرالیا انجام شده نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات به ارتقای سطح رضایت آن‌ها و احساس خوشحالی کمک می‌کند.

  • تفکر مثبت طول عمر را افزایش می‌دهد

    تفکر مثبت طول عمر را افزایش می‌دهد

    طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که فکر می‌کنند وضعیت سلامتی خوبی ندارند، صرف نظر از این‌که چقدر در زندگی فعالیت جسمانی دارند، بیش از دیگران در معرض مرگ زودرس قرار دارند.

  • ویژگی های کمال گرایی انسان

    ویژگی های کمال گرایی انسان

    کمال‌گرایی یک از ویژگی‌های انسان است که گاهی باعث موفقیت و گاهی هم باعث دردسر می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم ۹ ویژگی افراد کمال‌گرا را به شما معرفی کنیم و ببینید چقدر آدم کمال‌گرایی هستید.

  • توصیه هایی برای حافظه بهتر در سنین بالا

    توصیه هایی برای حافظه بهتر در سنین بالا

    عادات خوب بهداشتی مسلماً به حفظ حافظه یاری می رسانند، ولی مغز در سنین بالا احتمالاً نیاز به کارهای بیشتری دارد تا همواره فعال و آماده باقی بماند.  

  • ۱۰ پیشنهاد برای زندگی سالم‌ پس از ۶۰ سالگی

    ۱۰ پیشنهاد برای زندگی سالم‌ پس از ۶۰ سالگی

    ممکن است روی آوردن به یک الگوی زندگی سالم و ترک سبک زندگی ناسالم به ویژه برای افراد بالای ۶۰ سال بسیار دشوار به نظر برسد. در این مقاله به نقل از "سی ان ان" با سه متخصص و پزشک برجسته در مورد اینکه چگونه می‌توان سالمندان را به پذیرش سبک زندگی سالم ترغیب کرد گفت‌وگو شده است.

  • راه هایی برای افزایش شادی و نشاط

    راه هایی برای افزایش شادی و نشاط

    سالمندان نیز مانند هر شخص دیگری احتیاج به تنوع و زندگی شاد دارند. برای جلوگیری از افسردگی در آنان تاکید و توجه بر قابلیت ها و توانایی های آنهاست تا خود را از محیط پیرامون خود دور نبینند و سالمندی خود را با ازکارافتادگی هم معنا ندانند.

  • اصول و قواعد مهم در حرکات ورزشی

    اصول و قواعد مهم در حرکات ورزشی

    سالمندان قبل از ورزش باید چه‌ کار کنند؟ انجام چه ورزش‌هایی برای آنها مناسب‌تر است؟ یک برنامه تمرینی سالم برای سالمندان از چه اجزایی تشکیل شده است؟ اصول زیر می‌تواند در همین زمینه کمک‌ کننده باشد.

  • توصیه هایی برای حفظ سلامت روان سالمندی

    توصیه هایی برای حفظ سلامت روان سالمندی

    برای حفظ سلامت روان و مقابله با استرس در دوران سالمندی به نکات و راهکارهای زیر توجه نمایید.

  • خطر ابتلا به بیماری قلبی در مبتلایان به پسوریازیس

    خطر ابتلا به بیماری قلبی در مبتلایان به پسوریازیس

    نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شد، نشان می‌دهد که وجود سندرم متابولیک در افراد مبتلا به پسوریازیس، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

  • داخل آپارتمان یا حیاط خانه راه بروید

    داخل آپارتمان یا حیاط خانه راه بروید

    یک فیزیوتراپیست به همه گروه‌های سنی به خصوص سالمندان، گفت: در دوران کرونا تا حدی که می‌توانید داخل آپارتمان یا حیاط خانه راه بروید تا تحرک باعث تقویت عضلات، قلب و دستگاه تنفسی شما شود.

  • دلایل پرش پلک چشم

    دلایل پرش پلک چشم

    شما مشغول کار یا در حال تماشای تلویزیون هستید که ناگهان چشمان شما به آرامی شروع به سوسو زدن می کنند و در هر زمان دچار انقباض کنترل نشده ای می شوید. ممکن است این یک مسئله اساسی به نظر نرسد زیرا همه ما هر از گاهی دچار این مشکل می شویم، اما باید بپذیریم که آزار دهنده اس

  • ارتباط سلامت قلب با زوال عقل

    ارتباط سلامت قلب با زوال عقل

    یافته های تحقیقاتی نشان می دهد حفظ سلامت قلب در طول عمر می تواند ریسک زوال عقل را کاهش دهد.

  • راهکار ویژه برای دوری از زوال عقل

    راهکار ویژه برای دوری از زوال عقل

    مطالعات جدید نشان می دهد افراد معتاد به تماشای تلویزیون در معرض ریسک بالای ابتلا به دمانس (زوال عقل) در پیری قرار دارند.

  • رابطه کتاب خوانی و طول عمر

    رابطه کتاب خوانی و طول عمر

    نتایج یک تحقیق نشان داده که مطالعه کتاب به افزایش عمر کمک می‌کند. به گزارش گاردین تحقیقی که بر روی بیش از ۳۵۰۰ نفر انجام شده، نشان داد کتاب‌ خواندن بعنوان راهی برای تحمل شرایط زندگی، باعث افزایش طول عمر انسان‌ها می‌شود.

  • چرا ما نمی توانیم تمرکز کنیم؟

    چرا ما نمی توانیم تمرکز کنیم؟

    در محل کار یا کلاس درس تمرکز کافی ندارید این حالت دلایلی دارند که از جسم و فکرشما نشات گرفته است برای رفع این مشکل بایستی دلایل اصلی آن را بشناسید.تمرکز کردن به مرور زمان کاهش می یابد و مادر این مطلب قصد داریم که طی گفته های Dr. Ellen Hendriksen ، چند دلیل اصلی که نمی توانید تمرکز کنید را بیان کنیم.

  • تاثیر رسانه های اجتماعی در زندگی سالمندان

    تاثیر رسانه های اجتماعی در زندگی سالمندان

    رسانه های اجتماعی بعضی اوقات می توانند تبدیل به یک عادت بد شوند. اما جالب است بدانید همین رسانه‌های اجتماعی می‌تواند برای سالمند به عنوان یک ناجی محسوب شود.

  • چرا همیشه خوابم میاد و بی حالم؟

    چرا همیشه خوابم میاد و بی حالم؟

    حتما بسیاری از افراد را ملاقات کردید که مدام در مورد خواب آلودگی خود شکایت دارند و از شما می پرسند که چرا همش احساس خواب آلودگی دارند. هنوز نمی توان علت دقیقی بیان کرد اما معمولاً زندگی های پرمشغله و رژیم غذایی ناصحیح باعث شده که افراد حس خواب آلودگی داشته باشند.