محمدهادی طالب

مدیر عامل شرکت نیروگاه صبا دهلران گفت: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی ۲۲۵ مگاواتی شرکت نیروگاه صبا دهلران، دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد هادی طالب، مدیرعامل شرکت نیروگاه صبا دهلران در سی و چهارمین نشست شورای عالی پروژه‌ها گفت: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شماره یک صبا دهلران به ظرفیت اسمی ۱۰۰ مگاوات برای تامین برق مورد نیاز پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها و تزریق مازاد توان تولیدی به شبکه برق کشور، همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

طالب با اشاره به مشخصات فنی پروژه گفت؛ فاز اول پروژه شامل ۴ واحد توربو ژنراتور گازی ۲۵ مگاواتی است که با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیون یورو و با استفاده از توانمندی داخلی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید، با راه‌اندازی کامل فاز گازی به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات و فاز بخار پروژه به ظرفیت ۷۵ مگاوات، ظرفیت اسمی کل نیروگاه به میزان ۲۲۵ مگاوات خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ۴ واحد گازی نیروگاه در دهه مبارک فجر وارد مدار تولید خواهد شد، افزود: راه‌اندازی این نیروگاه برای تامین برق پالایشگاه گاز و گاز مایع NGL۳۱۰۰، میدان‌های نفتی حوزه دزفول شمالی و شبکه سراسری برق کشور بسیار ارزشمند است.

طالب گفت: با راه‌اندازی این نیروگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم، ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: نیروگاه شماره یک صبا دهلران در منطقه دشت عباس شهرستان دهلران در مجاورت پالایشگاه گاز و گاز مایع NGL۳۱۰۰ در استان ایلام در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار در حال احداث است. این پروژه با سرمایه گذاری گروه اقتصادی صندوق های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت احداث می‌شود. 

شتاب بخشی به طرح‌های اقتصادی و به سرانجام رساندن طرح‌های در دست اجرا با هدف افزایش بهره‌وری اقتصادی و مولدسازی سرمایه و دارایی‌های راکد و نیمه‌راکد از رویکردهای نو گروه اقتصادی صندوق ها در یک سال گذشته است.

روند پیشرفت پروژه را با کلیک در اینجا مشاهده نمایید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =