فرمانده نیروی دریایی

همزمان با هفته دفاع مقدس و به همت امور ایثارگران شرکت ملی نفت ایران، مراسم گرامیداشت و تجلیل از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در این شرکت برگزار شد.

در این مراسم که امروز (چهارشنبه، ۶ مهرماه) در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد، از رزمندگان جنگ تحمیلی تجلیل و با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

در این مراسم که به همت امور ایثارگران شرکت ملی نفت ایران و با حضور جمعی از فرماندهان، مدیران صنعت نفت و رزمندگان جنگ تحمیلی برگزار شد، دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تجلیل از همت کارکنان شرکت ملی نفت ایران در ایام دفاع مقدس گفت: وجود ۱۰۵۵ شهید، ۷۳۵ آزاده، ۱۰ هزار و ۶۴۳ جانباز و ۲۲ هزار و ۶۶۶ رزمنده در مجموعه صنعت نفت نشان از حضور مستمر و همراه با شجاعت و دلاوری بی مانند کارکنان همیشه در صحنه آن دارد.

وی قطع نشدن صادرات نفت حتی برای یکروز در ایام جنگ تحمیلی را به عنوان یکی از اسناد افتخار صنعت نفت کشورمان برشمرد و گفت: استقامت کارکنان این صنعت در تولید نفت و انجام فرآیند صادرات با وجود بمباران مناطق نفتی در جنوب کشور از جمله جزیره خارگ، سکوهای سروش، نوروز، فروزان، رشادت و... از کارهای برجسته ای است که در صنعت نفت کشورمان ماندگار شده است. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اقدام های مهم کارکنان نفت در روزهای دفاع مقدس، افزود: بمباران تاسیسات نفتی و تعمیرات و اصلاح در لحظه در آن موقعیت سخت باعث شد تا تولید و صادرات نفت کشور استمرار داشته باشد و این رشادت دلیرانه دلاوران صنعت نفت مثال زدنی و بیادماندنی است.

استمرار تولید و صادرات نفت در دفاع مقدس از اتفاقات ماندگار تاریخ صنعت نفت است

همچنین در این مراسم ضمن قدردانی از رزمندگان جنگ تحمیلی، کتاب مستندات نفت از جنگ که اثری مشتمل بر اسناد باقی مانده از صنعت نفت در دوران جنگ تحمیلی و بازتاب اخبار و نشریات مکتوب در آن دوران بوده است، نیز رونمایی شد.

علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نیز در این بخش از مراسم با قدردانی از نقش آفرینی رزمندگان دفاع مقدس گفت: لزوم مستندسازی روایات جنگ تحمیلی حقیقتی قابل انکار است که باید به درستی بدان پرداخته شود.

طاهره کاظمی کیا، رئیس امور ایثارگران شرکت ملی نفت ایران نیز در این مراسم با قدردانی از حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر ضرورت یادآوری و تقدیر از سلحشوری های کارکنان ایثارگر نفت تاکید کرد.

حاضران در بخش پایانی این مراسم در محل مزار شهدای گمنام وزارت نفت حاضر شدند و از نمایشگاه هفته دفاع مقدس نیز که در محوطه ساختمان مرکزی قدیم وزارت نفت در حال برگزاری است، بازدید کردند.  

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =