کد خبر: 8726
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
دکتر بیات

واحدهای ۳، ۴ و ۵ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران با دستور وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.

دکتر بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت در عسلویه در تبیین ساخت این نیروگاه که در فهرست طرح‌های حوزه سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی نفت قرار دارد، اظهار کرد: بخش دوم نیروگاه ۱۱۳۰ مگاواتی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران با سرمایه‌گذاری ۳۶۰ میلیون دلاری صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و شرکت ملی نفت احداث شده است.

وی با بیان اینکه مراحل طراحی، ساخت و احداث این نیروگاه به‌دست توانمند سازندگان، مشاوران و پیمانکاران ایرانی به ثمر نشسته است، تصریح کرد: تمام ۸۰۰  مگاوات برق تولیدی در این نیروگاه تا زمان راه‌اندازی مجتمع مایع‌سازی گاز طبیعی ایران از طریق شبکه سراسری برق کشور در اختیار مجتمع گازی پارس جنوبی، صنایع بزرگ کشور و دیگر مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.  

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت از زحمات افرادی که در احداث این نیروگاه و پست برق ۴۰۰ کیلو ولتی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران به‌ویژه شرکت مپنا اثرگذار بودند، قدردانی کرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران که شامل پنج واحد گازی به توان ۱۶۲ مگاوات و دو واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است از سال ۱۳۹۲ با وقفه جدی روبه‌رو و با آغاز کار دولت سیزدهم دوباره در سال ۱۴۰۰ آغاز و واحدهای ۳ و ۴ و  ۵ تکمیل شد.

پس از پایان این سخنان با دستور جواد اوجی، وزیر نفت واحدهای ۳، ۴ و ۵ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران به بهره‌برداری رسید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =