کد خبر: 8701
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
اردوی گردشگری گیلان /1401

همانطور که سفر برای کودکان، جوانان و میانسالان، شیرین است؛ قطعاً می‌تواند برای سالمندان نیز توام با خاطرات خوش باشد. از آنجا که سالمندان شرایط خاصی را تجربه می کنند اگر سفر از قبل برنامه‌ریزی و مدیریت نشود و مقصد به درستی انتخاب نشود می‌تواند همراه با زحماتی برای سالمندان و برای خانواده همراه باشد.

بر همین اساس، نیاز است یکسری ملاحظات و توصیه‌های بهداشتی داشته‌باشیم تا لذت سفر برای آنان خاطره‌انگیز شود.

در وهله اول، انتخاب مقصد سفر باید با مشارکت سالمند صورت گیرد. اگر از قبل برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنید سالمند را در جریان آن قرار دهید و به یکباره از سالمند نخواهید برای آمدن سفر همراهی کند. این موضوع در همراهی بیشتر و بهتر سالمند در سفر کمک می‌کند.

نکته بعدی این است که سالمندان ممکن است درجاتی از زوال جسمانی داشته باشند و سفر ممکن است آنها را به زحمت بیندازد. از آن مهمتر باید حواسمان باشد سالمند می‌خواهد خانواده‌اش به زحمت نیفتد. بنابراین اکثرا در مرحله اول آنها درخواست شما را برای سفر رد می‌کنند ولی باید به او اطمینان خاطر بدهید که دوست دارید همراه شما در سفر باشد.

ما از قبل باید بدانیم کدام مناطق برای سالمندمان خاطره‌انگیز است. با اینکه در سالمندی بُعد سلامت معنوی خیلی پررنگ می شود و حضور در زیارتگاه‌ها بسیار دلچسب است اما این وجود، از مناطق خوش آب و هوا، باصفا و خاطره‌انگیز برای سالمند غافل نشوید.

نکته بعدی این است که حتما قبل از سفر با پزشک معالج مشورت شود. برخی از سالمندان بیماری‌هایی دارند که ممکن است پزشک اجازه برخی مسافرت‌ها را به آنان ندهد. بهترین وسیله برای سفر سالمندان، هواپیماست. بعد از آن قطار، بعد هم وسیله شخصی. بنابراین به راحتی سالمند در طول سفر دقت داشته باشید.

در سفر دو برابر بیشتر از مقداری که در سفر خواهید بود همراه سالمند خود دارو داشته‌باشید.

در طول سفر سعی کنید صبر و حوصله به خرج دهید زیرا سالمندان مقداری زودرنج هستند. طوری برخورد نکنید که در طول سفر رنجیده خاطر شوند.

دکتر احمد دلبری متخصص طب سالمندی

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =