کد خبر: 8694
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
ورزش همگانی

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ورزش طولانی مدت یا متوسط با کاهش خطر مرگ مرتبط است.

تجزیه و تحلیل جدید بر روی بیش از ۱۰۰ هزار شرکت کننده در طی یک دوره پیگیری ۳۰ ساله، نشان داد فعال بودن از نظر جسمی می‌تواند به داشتن زندگی سالم‌تر و شادتر کمک کند.

در این تحقیق مشخص شد افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند، با خطر کمتر ابتلا به چندین بیماری طولانی مدت مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها روبرو هستند.

مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت بدنی باعث افزایش عزت نفس، روحیه و خواب با کیفیت می‌شود با این حال، در حالی که ورزش کافی مهم است، باید شدت تمرین نیز در نظر گرفت.

بر اساس نتایج مطالعه اخیر بزرگسالانی که دو تا چهار برابر میزان توصیه شده فعالیت بدنی متوسط یا شدید در هفته را انجام می‌دهند، خطر مرگ به میزان قابل توجهی در آن‌ها کاهش می‌یابد.

«دانگ هون لی»، سرپرست گروه این تحقیق، گفت: مطالعه ما نشان داد بسیاری از افراد می‌توانند با انجام فعالیت بدنی توصیه شده (۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت متوسط یا ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت شدید) از مزایای سلامتی قابل توجهی برخوردار شوند، بنابراین فعال ماندن مهم است. برای کسانی که به دنبال فوائد سلامتی بهینه از ورزش هستند، می‌توانند دو برابر میزان توصیه شده ورزش کنند.

همچنین این تجزیه و تحلیل نشان داد که بیشترین فایده برای کاهش خطر مرگ در بین افراد با حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی شدید، ۳۰۰ تا ۶۰۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط یا ترکیب هر دو، مشاهده شده است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =