کد خبر: 8653
سرویس: معرفی کتاب
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
درس عاشورایی

اثر حاضر، رهنمودهای ارزشمند رهبر معظّم انقلاب(مدّظلّه‌العالی) در موضوع درسهای عاشورا است که به دور از هرگونه دخل و تصرّف در کلام معظّمٌ‌له و تنها با نمایه‌زنی و تیتربندی مطالب گردآوری و تدوین شده است.

معرفی کتاب

اثر حاضر، رهنمودهای ارزشمند رهبر معظّم انقلاب(مدّظلّه‌العالی) در موضوع درسهای عاشورا است که به دور از هرگونه دخل و تصرّف در کلام معظّمٌ‌له و تنها با نمایه‌زنی و تیتربندی مطالب گردآوری و تدوین شده است. علاقه‌مندان به حوزه‌ی کتاب می‌توانند از طریق پایگاه اصلاع‌رسانی انتشارات انقلاب اسلامی نسخه الکترونیکی این کتاب را دریافت کنند.

لازم به توضیح است که این اثر، یکی از آثار موضوعی است که از کتاب مرجع «آفتاب در مصاف» استخراج گردیده است. این اثر مرجع؛ مشتمل بر تمامی بیانات رهبری از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۰ در مورد سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) است.

فرازی کتاب از کتاب درس‌های عاشورا

قیام اباعبدالله(ع) مصداق امر به معروف و نهی از منکر

آغار یا تغییر، نسبت به سلطان ظلم و جور؛ قدرتی که فساد می‌پراکند و دستگاهی که انسان‌ها را به سمت نابودی و فنای مادّی و معنوی می‌کشاند. این دلیل حرکت حسین‌بن‌علی(ع) است که البته این را مصداق امر به معروف و نهی از منکر هم دانسته‌اند؛ که در باب گرایش به تکلیف امر به معروف و نهی از منکر، به این نکات هم باید توجه شود.

میتوانیم این‌طور جمع‌بندی کنیم، بگوییم: امام حسین(ع) قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه‌ی اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه‌ی اسلامی است، انجام دهد. این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهی از منکر است؛ بلکه خودش یک مصداق بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است. البته این کار، گاهی به نتیجه‌ی حکومت میرسد؛ امام حسین(ع) برای این هم آماده بود.

«وَ إِنّمَا خَرَجتُ لِطَلَبِ الإِصلَاحِ فِی اُمَّةِ جَدِّی»
عنوان این کار، همین اصلاح است؛ میخواهم اصلاح کنم.


برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب  اینجا را کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =