کد خبر: 8472
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
نخستین نشست شورای عالی خدمات

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نخستین نشست شورای عالی خدمات صندوق‌ها گفت: خدمات رفاهی، اداری و درمان نیز مانند سرمایه‌گذاری‌ها ماهانه پایش خواهد شد.

عبدالحسین بیات رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت روز دوشنبه ( ۹خردادماه) در نخستین نشست شورای عالی خدمات صندوق‌ها گفت: این شورا به منظور پایش نحوه پیشرفت خدمات تشکیل شده است.

بیات با اشاره به برگزاری بیش از ۱۴ نشست شورای عالی پروژه‌ها افزود: سرمایه‌گذاری‌ها، زیربنای بخش خدمات از جمله پرداخت مستمری و مقرری هستند. از این رو، برنامه مولد کردن سرمایه‌های موجود در حال اجراست. بنابراین، افزایش توان مالی صندوق‌ها در اجرای کمی و کیفی برنامه‌های حوزه خدمات اثر مستقیم و راهبردی دارد.

وی ادامه داد: حوزه خدمات به تناسب پویایی در بخش سرمایه‌گذاری بهبود و توسعه خواهد یافت. لذا به موازات تحرک سرمایه‌گذاری‌ها، پایش فرآیندهای خدمت‌محور انجام خواهد شد.

بیات افزود: در مسیر بهبود خدمات از ظرفیت کانون‌های بازنشستگی بهره‌مند خواهیم شد چون به دلیل حضور بازنشستگان در این نهادها، کانون‌ها بخش‌های مکمل برای خدمات هستند.

وی ادامه داد: معاونت رفاه و بازنشستگی ماموریت دارد راهکارهای توسعه مشارکت این نهادها را در نحوه ارائه خدمات بررسی و گزارش کند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در بخش دیگری از این نشست و با اشاره به گزارش معاونت درمان افزود: توسعه مراکز درمانی و تشخیصی در قالب قرارداد با صندوق‌ها ضروری است. از سوی دیگر، کیفیت‌سنجی و امتیازبندی برای مراکز طرف قرارداد در دستورکار بخش مرتبط قرار گیرد.

بیات گفت: گزارش‌های ارائه شده معطوف به کاهش مدت زمان بازپرداخت هزینه‌های درمانی است. از این رو، اقدام‌های شکل گرفته از سوی دست اندرکاران این فرایند مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: پس از کاهش مدت زمان بازپرداخت هزینه‌های درمانی باید شاخص‌های استانداردسازی و بهبود بخشی به این نوع خدمت مدنظر قرار گیرد به طوری که در این مرحله رقابت پیرامون کیفیت‌بخشی به خدمات حوزه درمان شکل گیرد.

بیات با بیان این که اقدام‌های بسیار خوبی شکل گرفته است و انتظار تحول داریم، افزود: برخی اقدام‌ها از جمله انتشار کدهای هزینه‌های درمانی در فیش مستمری و مقرری که انجام شده است سبب کنترل و نظارت بیشتر به خصوص از سوی ذی‌نفعان می‌شود.

وی افزود: بازنشستگان صنعت نفت افرادی مدیر و دارای آگاهی هستند لذا ارائه آمار و ارقام به آنها اثری سازنده و نظارتی دارد.

خدمات به بازنشستگان چراغ راه شاغلان

عباس حاجی‌صادق رئیس صندوق‌ها نیز در این نشست گفت: خدمات‌رسانی به بازنشستگان ارجمند چراغ راه و امیدبخش برای شاغلان گرانقدر است.

وی با اشاره به گزارش‌های معاونت‌های مختلف گفت: برخی کارهای اولویت‌دار حوزه خدمات انجام شده، برخی دیگر در حال انجام  و تعدادی نیز در حال مطالعات فنی و بررسی است.

رئیس صندوق‌ها ادامه داد: امسال و با فروکش کردن بیماری کرونا، بازدیدها و نشست‌های متعددی در صندوق‌ و یا به شکل بازدید میدانی و منطقه‌ای از نمایندگی‌ها و کانون‌ها انجام شده است و این روند ادامه می‌یابد.

وی با بیان این که تعامل دوسویه حتی با وجود تفاوت در دیدگاه نتایج بهتری در پی خواهد داشت‌، افزود: اطلاع از دیدگاه دو طرف و فهم آن، یک مرحله از ارتباط موفق و مثبت است.

رئیس صندوق‌ها به بازدید اخیر از اصفهان اشاره کرد و گفت: در این برنامه دیدگاه بازنشستگان ارجمند به خصوص همکاران کانون‌ها شنیده شد و توضیحات خوبی برای آنها ارائه شد که براساس بازخوردهای دریافتی، گفتگوها مثبت ارزیابی می‌شود هر چند که این فعالیت‌ها روندی ادامه‌دار خواهد بود.

حاجی‌صادق گفت: در سفر به اصفهان، دیدگاه همکاران کانون‌ها بیشتر معطوف به مسائل و مشکلات منطقه‌ای از جمله درمان، مددکاری و رفاهی و تعاملات مالی کانون‌ها با صندوق‌ها بود. از این رو، دیدگاه آنها در تدوین برنامه‌های پیش‌رو قرار گرفت.

وی افزود: در نشست‌های اخیر با کانون‌ها تشریح شد که این نهادها باید روحیه بخش، کمک‌رسان و همیار صندوق‌ها در حوزه خدمت‌رسانی باشند لذا در راهبردی که به زودی تدوین خواهد شد میزان مساعدت صندوق‌ها به کانون‌ها معطوف به میزان کارکردهای مشارکتی آنها خواهد بود.

حاجی‌صادق گفت: با مشارکت کانون‌ها در برخی از خدمات به طور عملی راهبرد تقویت کانون‌ها پیش خواهد رفت.

رئیس صندوق ها ادامه داد: کانون‌ها چون از بازنشستگان صنعت نفت تشکیل می‌شوند از نظر صندوق‌ها بستری امن است.

وی ادامه داد: در حوزه درمان مانند توسعه قراردادها، خدمات دارویی، بهبودهای بسیار خوبی از جمله در کاهش زمان بازپرداخت هزینه ها شکل گرفته است .

حاجی‌صادق گفت: اکنون که تا حدود بسیار زیادی برنامه کاهش مدت زمان بازپرداخت هزینه‌های درمانی محقق شده است. باید در حوزه ارائه خدمات داروخانه‌ای و دارویی شتاب و بهبود ایجاد کنیم.

شتاب در افزایش مراکز درمانی طرف قرارداد

جواد عبدیزدان معاون سلامت، بهداشت و درمان صندوق ها در این نشست ضمن تشریح چشم‌انداز، ماموریت‌ و ارزش‌های معاونت سلامت، بهداشت و درمان گفت: مراکز طرف قرارداد را به سرعت افزایش خواهیم داد و برای هر بخش از خدمات در حوزه درمان یک قرارداد تخصصی تعریف کرده‌ایم.

وی گفت: خوشبختانه هیچگونه نسخه و سند معطل و یا مانده در سیستم نرم‌افزار آسان نداریم همه آنها تعیین تکلیف و پرداخت شده است.

معاونت درمان ادامه داد: توجه به کیفیت و امتیاز مراکز درمانی طرف قرارداد در فهرست اولویت‌های کاری بخش درمان صندوق است.

عبدیزدان گفت: توسعه نرم‌افزاری و استفاده از امکانات فناوری اطلاعات نیز در کارهای جدید نقش موثری خواهد داشت. 

معاونت درمان در این نشست تحلیلی از میزان فرانشیز پرداختی و هزینه‌های درمانی نیز ارائه کرد.

برگزاری نختسین اردوی بازنشستگان ایثارگر

محسن رامین معاون بازنشستگی و رفاه در ادامه این نشست با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف، از جمله کنترل محاسبات، رفاهی و خدمات نمایندگی‌ها گفت: بندهای ث و ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص پرداخت فوق‌العاده مناطق عملیاتی دفاع مقدس به بازنشستگان در حال پیگیری است.

وی افزود: قانون تفسیر بند و ماده ۴۴ برنامه پنجم توسعه و بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز در حال پیگیری است.

رامین گفت: مصوبه شورای اداری و استخدامی صنعت نفت در خصوص احتساب خدمات داوطلبانه ایثارگران به ماخذ مشاغل سخت و زیان‌آور عملیاتی شد.

وی در ادامه به برخی از فعالیت‌های انجام شده از جمله نشست‌هایی برای خدمات کارت اعتباری، انعقاد تفاهم‌نامه با باشگاه‌های شرکت ملی نفت ایران، افزایش مبالغ سرانه ورزش و گردشگری، پرداخت پاداش تحصیلی، دوره‌های گردشگری، برگزاری نخستین اردوی بازنشستگان ایثارگر در محمودآباد، برقراری مجدد بازدیدهای حضوری مددکاری، همکاری با صندوق شهید تندگویان، پرداخت انواع کمک‌های مصوب به مددجویان، پرداخت انواع تسهیلات وام‌ها اشاره کرد.

معاون بازنشستگی و رفاه افزود: با همکاری معاونت مالی در ماه‌های فرودین و اردیبهشت به ترتیب ۱۹۷۶ و ۲۶۰۲ فقره انواع وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان پرداخت شده است.

وی گفت: با همکاری معاونت منابع‌انسانی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت نیز به ترتیب ۴۸۰ و ۳۴۸ خدمت رفاهی در حوزه مراکز اقامتی همچون زائرسرا ارائه شده است.

رامین افزود: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت نیز به ترتیب ۳۹۷۰۰ و ۵۵۹۰۰ نسخ درمانی در نمایندگی‌ها پذیرش شده است.

وی همچنین آمار صدور دفترچه را در ماه‌های یاد شده بیش از سی هزار جلد اعلام کرد.

برای مشاهده تصاویر این نشست اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =