کد خبر: 8455
سرویس: درمان
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
عبدیزدان

معاون سلامت، بهداشت و درمان صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت: بازنشستگان علاوه بر امکان استفاده از خدمات موجود در مراکز ملکی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می توانند از خدمات ۱۸۱۸ مرکز طرف قرارداد سازمان مذکورو همچنین بالغ بر ۱۲۰۰ مرکز طرف قرارداد با صندوق که نام آنها در سایت صندوق وجود دارد استفاده کنند.

جواد عبدیزدان معاون سلامت، بهداشت و درمان صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در خصوص پرسش‌های ۱۵ گانه در بخش درمان گفت: درباره بهره‌مندی فرزندان ذکور بالای ۲۲ سال معروف به کد (B) از خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نشست‌های متعدد با کارشناس تدوین مقررات و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برگزار شده است از این رو، با عنایت به این که تامین هزینه این خدمت از سوی کارفرمایان تعیین تکلیف نشده است، مراتب به معاون محترم وزیر در حوزه منابع انسانی منعکس شده تا تمهیدات مدیریتی از سوی آن معاونت به عمل آید.

وی درباره توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح کشور افزود:  بازنشستگان محترم علاوه بر امکان استفاده از خدمات موجود در مراکز ملکی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می توانند از خدمات ۱۸۱۸  مرکز طرف قرارداد سازمان مذکورو همچنین بالغ بر ۱۲۰۰ مرکز طرف قرارداد با صندوق که نام آنها در سایت صندوق وجود دارد استفاده کنند.

عبدیزدان ادامه داد: معاونت درمان با هدف دسترسی متوازن بازنشستگان به خدمات بهداشتی و درمانی در حال تامین زیر ساخت های نرم افزاری است و همزمان در حال بررسی مراکز متقاضی قرارداد و تولید قرارداد های تیپ، مبتنی بر نیاز و تقاضای بازنشستگان است.

وی با بیان این که موضوع دریافت فرانشیز صرفاً مربوط به مراجعه‌ بیماران به مراکز خصوصی است، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های مقرراتی، بسیاری از گروه‌ها مانند مبتلایان به بیماری‌های صعب العلاج و برخی از بیماری‌های خاص و حتی بستری‌های منجر به فوت در بخش خصوصی، معاف از پرداخت فرانشیز هستند. با این حال به منظور تأمین خواسته های بازنشستگان عزیز گزارشات کارشناسی آماده و حسب تصمیم مقامات مربوطه اقدام مقتضی به عمل خواهد آمد.

معاون سلامت، بهداشت و درمان ادامه داد: در حال حاضر با هماهنگی به عمل آمده، مبلغ فرانشیز بستری بیماران مراجعه کننده به مراکز طرف قرارداد در بخش خصوصی از محل مستمری بازنشستگان ارجمند به صورت اقساط کسر می‌شود.

وی گفت: در خصوص افزایش سرعت بازپرداخت هزینه های درمانی هر دو هفته یکبار عملکرد همکاران در ارتباط با میانگین زمان انتظار (فاصله بین دریافت نسخ تا پرداخت هزینه های آنان) گزارش گیری می‌شود که مبنای بهبود عملکرد و ارزیابی زمان بازپرداخت هزینه هاست.  

عبدیزدان گفت:  صدور دفترچه بنا به قوانین و مقررات کشوری قرار است در آینده متوقف شود اما  تا زمانی که اطمینان از زیر ساخت های نظام استحقاق سنجی بر خط فراهم نشود، صدور دفترچه خدمات درمانی ادامه خواهد داشت بنابراین نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =