کد خبر: 8439
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
ماساژ

ماساژ درمانی یکی از روش‌هایی است که برای مدیریت و تسکین دردهای مزمن استفاده می‌شود. تجربیات و نتایج ماساژتراپی علمی که این روزها رو به پیشرفت است گواه آن است که این درمان برای تسکین درد بیماران دچار دردهای استخوانی و عضلانی، سردرد، درد عمیق داخلی و درد نخاعی حتی بیشتر از طب سوزنی و فیزیوتراپی موثر است.

تاثیر مثبت ماساژ روی دستگاه اعصاب

یکی از تاثیرات ماساژ در بدن، تاثیر در دستگاه عصبی بدن و موازنه آن است. ماساژ می‌تواند با تاثیراتی بر دستگاه عصبی، اختلالاتی از قبیل،  بی‌خوابی، تنش، سردرد و سایر بیماری‌های ناشی از فشارهای روانی ار بهبود بخشد.

تاثیرات ماساژ برای دستگاه عضلانی

یکی دیگر از تاثیرات و فواید ماساژ در بدن، تاثیر آن برای دستگاه عضلانی بدن است. ماساژ می‌تواند برای کشش و نیرو بخشیدن به عضلات کمک کند و آن‌ها را برای حالت ارتجاعی تقویت کند. همچنین ماساژ در برطرف کردن اسپاسم و گرفتگی عضلانی کمک زیادی به بدن می‌کند.

ماساژ برای مفاصل و دستگاه اسکلتی

ماساژ به حفظ ایستادگی بدن،  چابکی و رهایی از حالت ورم مفاصل کمک شایانی می‌کند.

اثر مثبت ماساژ برای دستگاه گردش خون

ماساژ با تسریع و تشدید گردش خون در تمام بدن، فشار وارد بر عروق را کاهش می‌دهد و گردش خون ضعیف را بهبود می‌بخشد. به علاوه ماساژ تعداد ضربان قلب را کاهش داده و باعث بهبود فشار خون بالا و در نتیجه تقویت قلب می‌شود.

تاثیرات ماساژ بر روی دستگاه تنفس و گوارش

به وسیله ماساژ ریتم تنفس آرام و عمیق خواهد شد. به علاوه ماساژ از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و ماهیچه‌های روده را تقویت می‌کند که موجب ترشح هضم غذا در کبد، لوزالمعده، معده و روده‌ها می‌شود.

فواید ماساژ برای پوست و بافتهای سلول زیر پوست

ماساژ غدد چربی را تحریک کرده و با تقویت آن‌ها باعث دفع سموم زیرپوستی می‌شود. همچنین با ماساژ منافذ پوست باز شده و تنفس، نرمی و قدرت کشش پوست افزایش می‌یابد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =