کد خبر: 8325
سرویس: گردشگری
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
روستای ایستا

داستان‌های رازآلودی درباره روستای ایستا وجود دارد و آن را به عنوان عجیب‌ترین روستای ایران می‌شناسند.

روستای ایستا در طالقان یکی از رمزآلودترین مکان هایی است که در استان البرز قرار دارد و در آن سبکی از زندگی قاجاریه و دور از مدرنیته را مشاهده خواهید کرد. درباره این روستا روایت های بسیار وجود دارد که نمونه ی آن پرورش اسب های میلیاردی است.

خصوصیات عجیب روستای ایستا در طالقان

اهالی این روستا اجازه ورود بانوان به روستای خود را نمی‌دهند و از استفاده از هرگونه وسایل مدرن پرهیز می‌کنند. ساکنین ایستا در اصل ترک ‌زبان هستند. اهالی این روستا خوراکی را که خاستگاه و چگونگی تولیدش را ندانند، مصرف نمی‌کنند. آن ها از لبنیات تولیدی خودشان استفاده می‌کنند. گوشت کم می‌خورند . از میهمانان خود با چای پذیرایی می‌کنند، اما خود نمی‌نوشند. مردان در آنجا علاوه بر شلوار نخی یا پشمی دست باف، پیراهن بلندی بر تن می‌کنند که تا زانو را می‌پوشاند و اغلب کلاهی پشمینه بر سر دارند.

زنان اجازه ورود به این روستا را ندارند! / ایستگاه توقف تکنولوژی

در این روستا هیچ گونه وسایل حمل و نقلی وجود ندارد و برای گشت و گذار در داخل روستا از اسب یا قاطر استفاده می‌کنند. کودکان این روستا برای گذراندن دوره‌های تحصیلی خود به شهر طالقان نمی‌روند؛ بلکه در خود روستا به سبک سنتی و مکتب درس می‌خوانند. جمعیت روستای ایستا در طالقان به نسبت سایر روستاهایی که در طالقان وجود دارد بسیار کمتر است به قدری که بسیاری از افراد بر این عقیده اند که این روستا کم جمعیت ترین روستا در کشور است.

مسیر دسترسی به روستای ایستا طالقان

برای رسیدن به این روستای زیبا باید به شهرستان طالقان واقع در استان البرز سفر کنید. شهرستان طالقان در ۱۲۰ کیلومتری شمالی غربی شهرتهران قرار دارد. فاصله طالقان تا تهران با ماشین شخصی کمتر از ۲ ساعت است اما اگر شما بخواهید این مقصد زیبا را با اتوبوس های پایانه مسافربری طی کنید تا حداقل ۳ ساعت طول مسیر خواهید داشت.

زنان اجازه ورود به این روستا را ندارند! / ایستگاه توقف تکنولوژی

از مهم‌ترین جاهای دیدنی روستای ایستا، طبیعت بکر و سرسبز آن است. طبیعت این روستا از فاصله‌های دور آنقدر چشم‌نواز بوده که هر کسی را به خود جذب می‌کند. بد نیست بدانید که بیشتر اهالی این روستا اهل گشت و گذار و تفریح در طبیعت روستا نیستند. برای همین طبیعت این روستا خیلی بکر بوده و دست نخورده باقی مانده است.

زنان اجازه ورود به این روستا را ندارند! / ایستگاه توقف تکنولوژی

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =