کد خبر: 8236
سرویس: جامعه
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
دارو

کارشناس مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اعلام کرد: شهروندان و کلیه مسافران ایام نوروزی 1401 می بایست توصیه های دارویی و عوامل پیشگیری از مسمومیت ها را مدنظر قرار دهند.

الناز بهروز،اظهار داشت: مسافران عزیز می بایست در طی سفر، داروهای خود را همراه داشته باشند چون ممکن است برای تهیه دارو دچار مشکل شوند.

دکتر بهروز گفت:برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و انتشار آن به دیگران می بایست واکسن کرونا و یادآورهای آن تزریق شده باشد.

دکتر الناز بهروز افزود: اگر احتمال می دهید در طول سفر دچار سرگیجه و حالت تهوع می شوید نیم ساعت قبل از شروع سفر 1 یا 2 قرص 50 میلی گرمی دیمن هیدرینات با تکرار یک قرص در هر 4 تا 6 ساعت یکبار در طول سفر از بروز آن عوارض جلوگیری نمود.

وی افزود:جهت پیشگیری از گزش حشرات در محیط های گرم، مرطوب و استوایی، پشه بند، حشره کش های خانگی و یا پماد و اسپری دافع حشرات همراه داشته باشند.

دکتر بهروز ادامه داد:همراه داشتن جعبه کمک های اولیه و همچنین اقلام مورد نیاز نوزادان مثل پوشک، شیرخشک شیرخوار، درجه تب، داروهای بدون نسخه مانند شربت تب بر، شربت سرماخوردگی، قطره و یا شربت مولتی ویتامین و آهن، پماد سوختگی، پنبه و گاز استریل و غیره در طول سفر ضروری می باشد.

وی افزود: هیچگاه داروها را در اتومبیلی که زیر نور آفتاب پارک شده و یا در پشت شیشه عقب اتومبیل (حتی در زمستان) قرار ندهید. داروهای یخچالی را همراه با یخ و یا در داخل ظروفی که دارو را خنک نگه می دارند حمل نمایید.

در پایان دکتر بهروز تأکید کرد: بیماران مبتلا به فشارخون بالا بهتر است دستگاه فشارسنج و داروهای بیمار همراه باشد و همچنین از مصرف مواد غذایی حاوی نمک مانند آجیل و تنقلات و مواد غذایی چرب خودداری شود.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =