کد خبر: 8086
سرویس: جامعه
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷
گردن پیامکی

واجدان شرایط برای دریافت دُز سوم واکسن از امروز پیامک یادآوری دریافت می‌کنند.

در حالی وارد موج ششم همه گیری کرونا شدیم که حدود ۲۱ درصد از مردم بدون دریافت پیامک، دُز سوم واکسن را دریافت کردند؛ ارسال نشدن پیامک برای دریافت دُز یادآور موضوعی بود که واکنش‌های چند باره وزیر را نیز در پی داشت و دکتر بهرام عین اللهی چند بار از طریق رسانه‌ها به مسئولان مربوط برای ارسال پیامک تذکر داد.

با این حال پیامک ارسال نشد و اکنون به گفته کارشناسان در حال از دست دادن زمان طلایی برای دریافت دُز سوم واکسن هستیم؛ دکتر ابراهیم قادری مسئول اداره مراقبت در مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در این باره گفت: متاسفانه در حال از دست دادن زمان طلایی برای دریافت دُز سوم واکسن هستیم؛ اگر جمعیتی که تا به حال دُز سوم واکسن را دریافت نکرده‌اند، بیمار شوند تا یک ماه نمی‌توانند واکسن بزنند.

به طور قطع اگر پیامک ارسال می‌شد تا حدی شرایط برای یادآوری و تشویق مردم به دریافت دُز سوم واکسن فراهم می‌شد؛ اکنون با پیگیری‌ها بعد از چند ماه قرار است که از چند ساعت دیگر به مردم پیامک ارسال شود؛ محمد هاشمی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تاکید کرد: متاسفانه فقط حدود ۲۱ درصد از مردم برای دریافت دُز یادآور به مراکز مراجعه کرده اند؛ این عدد پایینی است و امیدواریم در روزهای آینده شرایط تفاوت کند و جمعیت بیشتری از جامعه هدف، دُز یادآور را دریافت کنند.

وی افزود: از فردا مردم منتظر دریافت پیامک برای تزریق دُز سوم واکسن باشند، در کنار پیامک یادآوری برای دریافت دُز سوم چند پیامک موثر نیز وزارت بهداشت به مردم ارسال خواهد کرد تا شرایط برای اقناع و تشویق بیشتر آن‌ها به دریافت دُز سوم واکسن در شرایطی که آمار مبتلایان به اُمیکرون در حال اوج گیری است؛ فراهم شود. دریافت دُز سوم واکسن یک راه حل خوب و در دسترس برای مقابله با این بیماری است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =