کد خبر: 8046
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
ریه

این یک واقعیت شناخته شده است که تمرین منظم پرانایام و یوگا به حفظ سلامت ریه ها کمک می کند. برخی از غذاها و مواد مغذی خاص فواید ثابت شده ای برای سلامت ریه های ما دارند. بیایید با این غذاهای مفید و فواید سلامتی آنها آشنا شویم.

سیر

سیر دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که در بیماری هایی مانند آسم، برونشیت و سرطان ریه مفید است. مطالعات اخیر به این نتیجه رسیده اند که سیر اثرات محافظتی در بیماران مبتلا به سرطان ریه دارد و می تواند یک عامل شیمیایی پیشگیری کننده برای سرطان ریه باشد.

زردچوبه

زردچوبه معمولاً در تهیه غذاهای مختلف ایرانی استفاده می شود. کورکومین یک محتوای مهم زردچوبه است که دارای خواص ضد التهابی است. تحقیقات بالینی نشان می‌دهد که کورکومین در شرایط ریوی با پاسخ‌های التهابی غیرطبیعی مانند آسم، بیماری انسدادی مزمن ریه، سندرم دیسترس تنفسی حاد، فیبروز ریوی و آسیب حاد ریه موثر است.

زنجبیل

ما معمولاً از زنجبیل در غذاها و نوشیدنی هایمان استفاده می کنیم. زنجبیل فواید زیادی برای سلامت ریه های ما دارد. زنجبیل به دلیل خاصیت ضدالتهابی خود باعث اتساع برونش در بیماران مبتلا به آسم می شود. مطالعات بالینی مختلف حیوانی و انسانی اثرات گشادکننده برونش زنجبیل را نشان داده است. زنجبیل همچنین مخاط غلیظ را می شکند و به بیرون راندن مخاط کمک می کند.

ماهی

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن ریوی مانند بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) مفید است. اسیدهای چرب امگا ۳ دارای خواص ضد التهابی هستند که التهاب ریه را در بیماران COPD کاهش می دهند. همچنین روغن ماهی در برابر عفونت ریه توسط باکتری به نام هموفیلوس آنفولانزا محافظت می کند.

گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و برای بیماران COPD بسیار مفید است.

میوه های خانواده مرکبات

میوه هایی مانند پرتقال و لیمو منبع خوبی از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها هستند. ویتامین C به تقویت ایمنی بدن و مبارزه با عفونت های تنفسی کمک می کند. مطالعات اخیر به این نتیجه رسیدند که میوه های غنی از ویتامین C باعث کاهش خس خس در کودکان و بهبود عملکرد ریه و تنفس در بیماران COPD می شود.

پیاز

پیاز یکی از سبزیجاتی است که مردم هند از آن استفاده می کنند. حاوی مقدار زیادی ریز مغذی ها و ویتامین ها است. سال هاست که از آن به عنوان یک داروی گیاهی برای سرماخوردگی، آنفولانزا و برونشیت و سیاه سرفه استفاده می شود. پیاز همچنین دارای فعالیت ضد التهابی و ضد آسم است.

سیب

ضرب المثل معروف می گوید:

یک سیب در روز پزشک را دور نگه می دارد. اخیراً بسیاری از مطالعات بالینی شواهد علمی برای این عبارت رایج ارائه کرده اند.

بسیاری از مطالعات بالینی نشان داده اند که مصرف منظم سیب خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد. در یک مطالعه انجام شده در استرالیا، مصرف سیب با کاهش خطر ابتلا به آسم مرتبط بود. سیب به حفظ سلامت کلی ریه ها کمک می کند. ریه ها به ما در تنفس کمک می کنند و ما تا زمانی که نفس می کشیم زنده هستیم. تمرین منظم پرانایام و مصرف غذاهای سالم می تواند به شما در حفظ ریه های سالم و در کل بدن سالم کمک کند.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =