کد خبر: 8040
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
زمستان/سالمند

کاهش ناگهانی دما مشکلات سلامتی مانند آرتریت و بیماری های قلبی و غیره را به همراه دارد. با این حال، فصل زمستان زمانی است که مراقب بیماری های پوستی و عفونت های تنفسی نیز باشیم.

چگونه از بیماری های شایع زمستانی جلوگیری کنیم

۱٫ سرماخوردگی

سرماخوردگی بسیار رایج است و اغلب ما آن را به عنوان چیزی که بخشی از تغییر فصل است نادیده می گیریم. علائم سرماخوردگی معمولی شامل گلودرد، احتقان قفسه سینه، سردرد، عطسه، آبریزش بینی و غیره است. انتظار می‌رود که سرماخوردگی در بزرگسالان و کودکان به طور یکسان در طی چند روز فروکش کند و نیازی به مداخله پزشکی جدی ندارد.

نحوه پیشگیری:

برای غلبه بر این مشکل سلامتی بهتر است استراحت کنید، غذای خانگی بخورید، مایعات فراوان بنوشید.

۲٫ آنفولانزا

در حالی که آنفولانزا مانند سرماخوردگی یک بیماری جدی برای سلامتی نیست، نباید آن را نادیده گرفت. آنفولانزا یک بیماری تنفسی مسری است که توسط ویروسی به نام «آنفولانزا» ایجاد می‌شود. همچنین می تواند خفیف یا شدید باشد. مانند سرماخوردگی، یک بیمار آنفولانزا بدن درد، گلودرد، تب، سردرد و غیره را تجربه می کند و اینها برای خراب کردن فصل کافی است.

نحوه پیشگیری:

بهداشت تنفسی را رعایت کنید، به عنوان مثال، دست های خود را مرتب بشویید تا از میکروب و باکتری آنفولانزا جلوگیری کنید.
هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با دستان خود پوشیده نگه دارید.
اگر کسی سرما خورده است فاصله را حفظ کند.
برای تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه ورزش کنید.

۳٫ گلودرد استرپتوکوکی

گلودرد بسیار آزاردهنده و ناراحت کننده است. اما گلودرد استرپتوکوک بدتر است! گلودرد استرپتوکوکی یک نسخه شدید از گلودرد است که تب ناشی از عفونت است. این بیماری در اثر یک عفونت باکتریایی ایجاد می شود و در بین کودکان بسیار شایع است. علائم گلودرد استرپتوکوکی شامل دشواری و درد هنگام بلع غذا یا آب، سردرد، تورم غدد لنفاوی، تب و غیره است.

نحوه پیشگیری:

فوراً با پزشک مشورت کنید
خوب استراحت کن
آب گرم بنوشید

۴٫ برونشیت

کودکان یا کودکان نوپا زیر ۲ سال اغلب طعمه برونشیت می شوند. برونشیت یک عفونت تنفسی است که توسط RSV یا ویروس سنسیشیال تنفسی ایجاد می شود.

علائم معمولی عبارتند از دشواری تنفس به دلیل التهاب راه هوایی در ریه ها به دلیل مسدود شدن آنها. بیماران مبتلا به برونشیت تب خفیف، احتقان مجرای بینی، خس خس سینه و سرفه را تجربه می کنند.

نحوه پیشگیری:

استراحت کافی داشته باشید
بیشتر بخواب
هیدراته بمانید

۵٫ ذات الریه

پنومونی یکی دیگر از عفونت های ریوی است که در فصل زمستان شایع است. بیماری ناشی از باکتری می تواند ماهیت خفیف یا شدید داشته باشد که اگر خفیف باشد، می توان آن را در خانه درمان کرد، اما اگر شدید شود، بستری شدن در بیمارستان نیز امکان پذیر است. افرادی که ایمنی ضعیف تری دارند یا مشکلات سلامتی مانند آسم، مشکلات قلبی یا حتی سرطان دارند، مستعد ابتلا به ذات الریه هستند. متأسفانه تشخیص این بیماری در مراحل اولیه دشوار است. با این حال، اگر بیمار به طور مداوم سرماخوردگی یا تب بالا را تجربه می کند، بهتر است به پزشک مراجعه کند.

نحوه پیشگیری:

پس از استفاده از دستشویی دست های خود را بشویید.
روزانه ورزش کنید.
غذای خوب، سبزیجات و میوه های فصلی بخورید.
اگر سیگار می کشید، فورا آن را ترک کنید.

"مطلب فوق جهت آگاهی شما است. بنابراین توجه داشته باشید استفاده از هر گونه دارو، گیاهان دارویی یا (ورزش) مستلزم مشاوره با پزشک معالج یا متخصصان طب مربوطه است"

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =