کد خبر: 8008
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
ویتامین

وقتی در مورد راههای بهبود سلامت صحبت می کنیم ، بیشتر در مورد تغییر شیوه زندگی و نیاز به ورزش منظم صحبت می کنیم. در حالی که اینها نکات مفیدی هستند و واقعاً می توانند سلامتی شما را تغییر دهند ، آنچه ما اغلب نادیده می گیریم اهمیت گروه خاصی از مواد مغذی است. ما به ویتامین ها اشاره می کنیم!

ویتامین ها مجموعه ای از ترکیبات آلی هستند. آنها به طور طبیعی در گیاهان و حیوانات یافت می شوند. آنها همانند مواد معدنی عمل می کنند ، با تفاوت عمده در مواد معدنی مواد معدنی هستند که ما از زمین و آب تهیه می کنیم.

ویتامین ها برای رشد و حفظ سلامت بسیار مهم هستند. در این زمینه ، اجازه دهید یک واقعیت سرگرم کننده را به اشتراک بگذاریم – کلمه “ویتامین” از ۲ کلمه لاتین مشتق شده است – “Vita” به معنی زندگی و “Amine” به معنی آمینو اسید است (در ابتدا تصور می شد که ویتامین ها آمینو اسید نیستند).

انواع ویتامین ها ، منابع و علائم کمبود آنها

راهنمای کامل ویتامین ها

ویتامین ها را می توان طبقه بندی کرد:

ویتامین های محلول در چربی در بافت های چربی بدن ما ذخیره می شوند. ویتامین های A ، D ، E و K 4 ویتامین محلول در چربی هستند.

ویتامین های محلول در آب نمی توانند به مدت طولانی در بدن ذخیره شوند و نیاز به مصرف روزانه دارند. هرگونه باقی مانده از طریق ادرار از بدن خارج می شود. نه ویتامین دیگر محلول در آب هستند. ویتامین B12 از این قاعده مستثنی است. کبد ما می تواند آن را برای سالها ذخیره کند.

"مطلب فوق جهت آگاهی شما است. بنابراین توجه داشته باشید استفاده از هر گونه دارو، گیاهان دارویی یا (ورزش) مستلزم مشاوره با پزشک معالج یا متخصصان طب مربوطه است"

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =