کد خبر: 7995
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
رقابت بازنشستگان در رشته دارت و شنا

شنا یکی از بهترین تمرینات کامل بدن است. ممکن است بشنوید که از آن به عنوان یک تمرین بدون ضربه یاد می شود، که به سادگی به هر ورزشی که تأثیر مضر بر مفاصل ندارد اشاره می کند. شنا برای هر گروه عضلانی اصلی هدف قرار می دهد و بدن را پشتیبانی می کند، به همین دلیل این ورزش برای سالمندان بسیار ایده آل است.

قدرت عضلات را بهبود می بخشد

از آنجا که مردم به طور طبیعی شناور هستند، شنا فشار مفاصل را از بین می برد و به جای آن گروه های عضلانی ما را هدف قرار می دهد. با هر ضربه، شما یک تمرین مقاومتی را انجام می دهید که ماهیچه های بلند و لاغر و سالم را تقویت می کند. آب بسیار بیشتر از هوا مقاومت می کند، به این معنی که شما در استخر بیشتر از آنچه در زمین تمرین می کردید کار خواهید کرد.

با افزایش سن، افراد می توانند توده عضلانی خود را از دست بدهند (آتروفی عضلانی)، این یکی از دلایلی است که پزشکان توصیه می کنند ورزش را ادامه دهند. انجام حرکات آهسته و پیوسته باعث تقویت عضلات می شود، در حالی که حرکات هوازی به سلامت قلب و عروق، قدرت ماهیچه ها و استقامت ماهیچه ها کمک می کند.

سلامت قلبی عروقی

با افزایش سن، سلامت قلب بیشتر نگران کننده می شود. بر اساس گزارش CDC، بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر برای اکثر اقوام آمریکایی است. این بیماری عمدتاً با رژیم غذایی نامناسب و عدم ورزش مرتبط است، اما هرگز برای ایجاد تغییر دیر نیست. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های قلبی از بیماری های دیگری مانند چاقی یا دردهای مزمن رنج می برند، به همین دلیل است که شنا به دلیل سهولت و حمایت حرکتی که برای بدن فراهم می کند، مزیت محسوب می شود.

انعطاف پذیری را افزایش می دهد

شنا نه تنها قدرت، تقویت و استقامت قلبی عروقی را افزایش می دهد، بلکه به انعطاف پذیری و دامنه حرکتی نیز کمک می کند. شنا باید مانند هر ورزش دیگری با حرکات کششی همراه باشد، اما به دلیل دمای آب و حرکات و سکته های مورد استفاده، شنا می تواند به تنهایی به انعطاف پذیری کمک کند. شنا در استخر گرم تر به طور طبیعی ماهیچه ها را شل کرده و گردش خون را تحریک می کند، استرس را بر بدن کاهش می دهد و به مفاصل شما اجازه می دهد تا به راحتی حرکت کنند.

مدیریت وزن

با افزایش سن،  متابولیسم بدن ما به شدت کاهش می یابد. ورزش منظم می تواند متابولیسم ما را افزایش دهد، به این معنی که کالری بیشتری می سوزانیم. وقتی برنامه مدیریت وزن را شروع می کنید، ایده آل است که تمرینات وزنه ای را با کاردیو ترکیب کنید. هر دوی اینها را می توان همزمان با یک تمرین انجام داد: شنا. وقتی توده عضلانی ایجاد می کنید، متابولیسم خود را افزایش می دهید و بدن شما در حالت استراحت کالری بیشتری می سوزاند. وقتی این کار را با کاردیو ترکیب کنید، می توانید کالری بیشتری بسوزانید. یک ساعت شنا سبک می تواند حدود ۴۰۰ کالری بسوزاند.

داشتن تفریح

شنا در سالن بدنسازی یا استخر یک راه عالی برای مشارکت با افراد همفکر و اجتماعی بودن است. هنگامی که با افرادی که ورزش می کنند ارتباط برقرار می کنید، ممکن است دریابید که اگر احساس می کنید انگیزه شما کمتر است، الهام گرفتن و پاسخگو بودن آسان تر است. نه تنها می تواند دوستی ها را ارتقا دهد و با تنهایی مبارزه کند، بلکه یک تسکین دهنده عالی برای استرس است. برآوردن اهداف و چالش ها هر از چند گاهی باعث می شود که احساس کنید به انجام رسیده اید، و مشاهده تغییر در بدن شما که نشان دهنده تمام تلاش های شما است نیز ممکن است به شما کمک کند.

منبع : سایت آکادمی تخصصی ،علم و بدن

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =