کد خبر: 7955
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
مهمانی

میزبان شدن و مهمانی رفتن آداب مخصوص به خودش را دارد، آدابی که در زیر مجموعه آداب معاشرت مهمانی قرار می‌گیرند. اگر اهل مهمانی گرفتن و مهمانی رفتن هستید حتماً باید آداب و معاشرت مهمانی را بلد باشید تا هم به میزبان و هم به مهمانان خوش بگذرد.

۱- طبق زمانبندی قبلی که با صاحبخانه توافق کردیم برویم، دیرتر رفتن باعث انتظار و اذیت شدن میزبان و زودتر رفتن باعث برهم خوردن برنامه‌ریزی‌های طرف مقابل می‌شود.

۲- حتی المقدور یک هدیه کوچک هم برای میزبان یا فرزندش تهیه کنیم. هدایای لوکسی که کاربردی نیست مثل شکلات‌هایی با بسته‌بندی پرزرق و برق را فراموش کنیم.

۳- از لحظه ورود و درآوردن کفش و شستن دست‌ها، تفاوت‌های فرهنگی و حساسیت‌های میزبان را درک کنیم و به‌آن‌ها احترام بگذاریم.

۴- سوالات بی‌ربطی که طرف مقابل را معذب می‌کند نپرسیم، بیشتر مواقع هیچ‌کس تمایلی برای توضیح درباره درآمدش، میزان اجاره‌خانه، علت بچه‌دار نشدن یا ازدواج نکردن فرزندانش ندارد.  

۵- اگر یکی از فرزندان میزبان به هر دلیلی از اتاق خارج نشد، پیگیر علت اش نباشیم.

۶- همان‌طور که ترک منزل میزبان بلافاصله بعد از شام کار خوبی نیست، تا دیروقت ماندن هم بدون لحاظ کردن شرایط کاری و زندگی میزبان کار درستی نیست.

۷- موقع ترک منزل میزبان در محیط‌هایی مثل راهرو یا دم در و... ملاحظه همسایه‌های میزبان را هم بکنیم.

۸- شاید میزبان تمایلی نداشته باشد ما خودمان چای بریزیم یا دست به وسایل آشپزخانه بزنیم.

۹- اگر غذای خودتان یا فرزندتان اضافه آمد خیلی راحت و خودمانی درخواست یک ظرف کنید و غذا را به منزل ببرید.

۱۰- تشکر و قدردانی را نادیده نگیرید اما در این‌کار زیاده‌روی نکنید و در نهایت اگر به خوراکی خاصی حساسیت دارید به‌خاطر میزبان از آن میل نکنید و محترمانه علت کارتان را توضیح دهید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =