کد خبر: 7868
سرویس: جامعه
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
اومیکرون

علائم رایج گونه اومیکرون شامل خستگی، خارش گلو، تب خفیف، تعریق شبانه، بدن درد و سرفه خشک می‌شود.

گونه اومیکرون ویروس کرونا بیش از ۳۰ جهش در پروتئین سنبله خود دارد که شبیه هیچ کدام از گونه‌های دیگر نیست. محققان معتقدند که گونه جدید جهش یافته ویروس کرونا آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد بر اثر دریافت واکسن را خنثی می‌کند، البته تاکنون همه افراد مبتلا به گونه اومیکرون علائم خفیف آن را تجربه کرده‌اند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که گونه اومیکرون به راحتی افرادی که پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند یا واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند را آلوده می‌کند. در ادامه به بررسی علائم رایج گونه اومیکرون می‌پردازیم:

خستگی

گونه اومیکرون ویروس کرونا همانند گونه‌های قبلی باعث بروز خستگی و کاهش انرژی بدن می‌شود؛ به طوری که منجر به مختل شدن فعالیت‌های روزانه افراد می‌شود. البته ممکن است خستگی به دلایل دیگر و بیماری‌های خاص دیگر نیز ایجاد شده باشد. بنابراین لازم است افراد در این صورت به پزشک مراجعه کنند تا دلیل بروز خستگی شدید مشخص شود.

خارش گلو

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به گونه اومیکرون به جای گلو درد دچار خارش گلو می‌شوند که غیر عادی به نظر می‌رسد. با وجود این که خارش گلو و گلو دردی مشابه یکدیگر دارند اما خارش گلو بیشتر با تحریک گلو همراه است.

تب خفیف

از زمان آغاز شیوع گونه اومیکرون تا کنون تب یکی از علائم رایج آن در نظر گرفته شده است. تب ناشی از گونه‌های پیشین ویروس کرونا به مدت طولانی‌تری ماندگارند در حالی که تب ناشی از گونه جدید اومیکرون معمولاً خفیف است و به خودی خود در مدت زمان کوتاه‌تری بهبود پیدا می‌کند.

تعریق شبانه و بدن درد

تعریق شبانه یکی از علائم گونه اومیکرون ویروس کرونا است که معمولاً در طول شب ایجاد می‌شود. حتی در صورتی که افراد در محیط خنک خوابیده باشند نیز ممکن است تعریق شبانه را تجربه کنند به طوری که لباس‌ها و ملافه‌های فرد خیس می‌شود. تعریق شبانه ممکن است با علائم دیگر مانند بدن درد زیاد همراه باشد.

سرفه خشک

به گفته متخصصان، سرفه خشک ممکن است یکی از علائم گونه اومیکرون ویروس کرونا باشد؛ این مشکل یکی از شایع‌ترین علائم در گونه‌های پیشین نیز بوده است. افراد مبتلا به گونه اومیکرون ممکن است سرفه خشک را همراه با تحریک گلو و خارش گلو تجربه کنند.

آیا افراد مبتلا به گونه اومیکرون حس بویایی خود را از دست می‌دهند؟

شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا فقط باعث بروز علائم خفیف می‌شود و میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری را افزایش نمی‌دهد. معمولاً افراد مبتلا به گونه اومیکرون ویروس کرونا از دست دادن حس بویایی و چشایی، گرفتگی بینی و تب بالا را تجربه نمی‌کنند.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =