کد خبر: 7864
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بیات

 رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت روز یکشنبه (۲۱ آذرماه) در نشستی با مدیران عامل طرح‌های مستقر در منطقه کنگان وضع این شرکت‌ها را بررسی کرد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری اهداف، در این جلسه ۶ ساعته که با حضور مدیران عامل شرکت های پتروپالایش کنگان، توسعه پتروشیمی کنگان، پتروشیمی نگین مهستان کنگان، پتروشیمی سروش مهستان عسلویه، پتروشیمی آلای مهستان و شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران در محل شرکت سرمایه گذاری اهداف برگزار شد، مدیران عامل شرکت ها با ارائه آخرین آمار فنی، میزان دقیق پیشرفت، دستاوردها و چالش های پیش رو تا اتمام پروژه ها را ارائه کردند.

مهندس بیات در این جلسه با بیان این که هدف از برگزاری چنین جلساتی بررسی آخرین وضعیت طرح هاست افزود، هدف ما این است که با برگزاری این جلسات در دسترس مدیران پروژها باشیم تا مدیران بتوانند به صورت مستقیم مسایل و مشکلات پیش روی خودشان را مطرح کنند تا ما بتوانیم حتی المکان نسبت به رفع این مشکلات اقدام و آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن حل و فصل کنیم.

بیات با بیان اینکه این جلسات از این پس به صورت ماهانه برگزار خواهد شد گفت: در طی این مدت نیز از مدیران عامل انتظار می رود با پویایی و سرزندگی لازم در کلیه بخش ها نظارت های لازم را اعمال کنند تا مصوبات این جلسات به نحو احسن و به شکل دقیق به سرانجام برسد و نتیجه آن در جلسات آتی ارائه شود.

رئیس هیأت رئیسه صندوق ها با تأکید بر اینکه هیچ مانع و بهانه ای نباید باعث ایجاد تأخیر در انجام کارها و پروژه ها گردد و این امر از ما پذیرفته شدنی نیست افزود: بازنشسته های محترم همگی انتظارات به حقی از ما دارند و در این راستا به خوبی امور را رصد و پیگیری می کنند از همین رو می بایست اخبار پیشرفت پروژه از طرق مختلف و به شکلی دقیق به اطلاع کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت برسد.

وی با اشاره به اینکه تحقق اهداف پروژه ها طبق برنامه و جدول زمانبندی اعلام شده باید هدف اصلی ما باشد، به تدوین برنامه چشم انداز ده ساله برای صندوق های نفت اشاره نمود و افزود، بازاریابی و یافتن پتانسیل های سرمایه گذاری بسیار پر اهمیت است و در مسیر این سرمایه گذاری ها نباید از تعدد پروژه ها نگران بود و ترسید.

بیات با تاکید بر اینکه باید از منابع در اختیار به بهترین نحو تولید ارزش افزوده نمود، ارتقای شاخص های اقتصادی در کنار شفاف سازی و فسادستیزی در مجموعه صندوق ها را مطالبه جدی خود دانست و ضمن اشاره به اهمیت وجود برنامه ریزی مدون و دراز مدت گفت: نداشتن برنامه‌ریزی و چشم انداز، آسیب هر بنگاه اقتصادی خواهد بود. بر این اساس حرکت ما از منظر اقتصادی باید حرکت متوازن باشد بدین معنا که به شکلی حرکت نکنیم که در یک زمان چندین پروژه در دست صندوق ها داشته باشیم و یک زمان هیچ پروژه ای برای انجام در اختیار نداشته باشیم و از این منظر وجود برنامه بلند مدت اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =