کد خبر: 7718
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
«پاییزه کتاب»

علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از آغاز پاییزه کتاب ۱۴۰۰ با مشارکت ۹۸۰ کتابفروشی از سراسر کشور خبر داد.

او افزود: در این دوره از طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) حضور ۹۸۰ کتابفروشی از سراسر ایران تأیید شد. از این تعداد ۱۵۰ کتابفروشی در استان تهران و ۸۳۰ کتابفروشی در سایر استان‌ها فعالیت دارند. از تعداد ۸۳۰ کتابفروشی سایر استان‌ها، ۷۴۶ کتابفروشی در مراکز استان‌ها فعالیت دارند و ۴۱ کتابفروشی نیز در شهرهای کمتر برخوردار هستند. 

آقای رمضانی ادامه داد: اجرای طرح به مدت پنج روز، یعنی از روز شنبه ۲۹ آبان تا روز چهارشنبه سوم آذر ۱۴۰۰ خواهد بود. همان‌طور که در نشست خبری هفته کتاب نیز اعلام شد برای اجرای بهتر عدالت فرهنگی این طرح در شهرهای کمتر برخوردار از کتابفروشی ۱۰ روز است؛ بنابراین روز پایانی طرح در این شهرها پایان روز دوشنبه هشتم آذر خواهد بود.

او سپس بیان کرد: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران برای تهیه کتاب‌ها کمک حال مردم سراسر ایران خواهد بود، اما در نظر گرفتن مؤلفه‌ها و ویژگی‌های کتاب خوب بر عهده خود مردم و مخاطبان است و البته رسانه‌ها نیز در روند این انتخاب نقش دارند. امیدوارم اجرای طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را موجب شود.

آقای رمضانی یادآور شد: در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ خریداران می‌توانند کتاب‌های تألیفی را با یارانه ۲۰ درصدی و کتاب‌های ترجمه‌شده را با یارانه ۱۵ درصدی از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند. سقف مجاز خرید ۳۰۰ هزار تومان و سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۶۰ هزار تومان تعیین شده است. اسامی، مشخصات و نشانی کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ نیز در tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان آغاز شده و تا یکم آذر با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

منبع: صدا و سیما

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =