کد خبر: 7642
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بازدید مهندس بیات از شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان

فعالیت‌های مالی و سرمایه‌گذاری گروه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در چارچوب اسناد بالادستی از جمله اساسنامه، آیین نامه‌های مالی‌، سرمایه‌گذاری و با تکیه بر مطالعات تحلیل بازار توسعه خواهد یافت.

رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، امروز چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) در نشست با مدیران شرکت توسعه مالی مهر آیندگان، وضعیت اقتصادی این گروه مالی را بررسی کرد.

عبدالحسین بیات با بیان این‌که نباید سرمایه‌گذاری را بدون انجام مطالعات تحلیل بازار دچار خطرپذیری کرد، افزود: فعالیت شرکت آیندگان در اوراق بهادار و اداره نهادهای مالی از قبیل کارگزاری، لیزینگ، سبد گردانی و موارد مشابه است. بنابراین، استفاده از مطالعات تحلیل بازار سبب هدایت درست سرمایه گذاری‌ها و کاهش خطرپذیری است.

وی تصریح کرد: تحلیل درست بازار، نشان می‌دهد که احتمال به‌دست آوردن سود یا سود بیشتر در چه بازه زمانی یا از کدام محیط‌های اقتصادی وجود دارد. لذا با این پیش‌بینی تا زمان سودآوری بیشتر، فعالیت‌ها ادامه می‌یابد. بنابراین، بهره‌مندی از گروه تحلیل بازار برای تصمیم‌گیری درست، ضروری است.

بیات با بیان اینکه رشد و توسعه‌ای سرمایه گذاری‌ها از مسیر پیروی از سیاست‌های کلی می‌گذرد، افزود: برای افق سال ۱۴۰۱ ترکیب سبد سرمایه‌گذاری باید با توجه به مطالعات تحلیلی بازار تنظیم شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری موجب تعادل در بازار است. لذا در محیط‌های که سرمایه‌گذاری دچار نقص می‌شود عدم تعادل میان عرضه و تقاضا محسوس است.

بیات تصریح کرد: در منطقه غرب آسیا عوامل متعددی سبب کاهش روند سرمایه‌گذاری شده که پیامدهای آن در رشد اقتصادی کشورها بروز کرده لذا استفاده از علم تحلیل بازار و پیش‌بینی آینده توسط افراد با دانش برای شرکت‌های مالی و اقتصادی، اهمیت حیاتی دارد.

وی بر شفاف‌سازی فرایندها از جمله ساختار خرید، فروش و روند اتخاذ تصمیم‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: چنانچه قوانین و اسناد نیز دچار نقص هست اصلاح و بهبود آنها امکان پذیر است.

بیات ادامه داد: فعالیت‌های مالی و سرمایه گذاری باید در چارچوب اسناد بالادستی مانند اساسنامه و شیوه نامه‌های صادره از سوی صندوق‌ها از جمله آیین‌نامه‌های مالی و سرمایه‌گذاری باشد.

در ابتدای این نشست که مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف نیز حضور داشت، روند تغییرات سرمایه، ترکیب سهامداران، ارزش روز بهای تمام شده پرتفوی شرکت، بازدهی سالانه، شاخص کل و رتبه، روند رشد خالص ارزش دارایی‌ها بررسی شد.

شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان زیر مجموعه صندوق‌های بازنشستگی و رفاه کارکنان صنعت نفت و شرکت سرمایه گذاری اهداف است.

تصاویر مرتبط را با کلیک در اینجا مشاهده کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =