کد خبر: 7636
سرویس: جامعه
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
واکسن

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق مصوبه کمیته فنی کشوری واکسیناسیون کووید۱۹، قرار شد براساس همان اولویتی که هموطنان دُز اول را دریافت کردند، دُز سوم (یادآور) را هم دریافت کنند.

تزریق دُز سوم واکسن از روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز شده است و دز سوم یا یادآور بستگی به نوع واکسن نوبت اول و دوم دارد.

محسن زهرایی افزود: در مراکز درمانی و بیمارستان هایی که بیماران مبتلا به کرونا را بستری می کنند، همچنین مراکز ۱۶ ساعته و آزمایشگاه هایی که افراد مشکوک به آنجا مراجعه می کنند، تزریق دز سوم در اولویت قرار دارد، ‌ بعد از آن تمامی کارکنان نظام سلامت این دز را دریافت خواهند کرد.  اکنون تمامی مکاتبات برای تزریق دز سوم (یادآور) به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شده و واکسن نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

به گفته وی، نوع واکسنی که در دز سوم مورد استفاده قرار می گیرد بستگی به واکسنی دارد که افراد در دزهای اول و دوم دریافت کرده اند،  به عنوان مثال کسانی که سینوفارم تزریق کرده اند، در نوبت یادآور یا سوم واکسن نوع غیرفعال شده ویروس آسترزنکا یا پاستوو کووک را دریافت می کنند. افرادی هم که در دزهای اول و دوم آسترزنکا و اسپوتنیک تزریق کرده اند، می توانند در دز سوم آسترزنکا و پاستو کووک دریافت کنند.

منبع: شبکه خبر

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =