کد خبر: 7607
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بیات

رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، در نشست با مدیران شرکت نفت سپاهان، سهم این بنگاه در بازارهای اقتصادی، سبد محصولات نهایی و روند اجرایی چهار طرح‌ در دست اقدام این شرکت را بررسی کرد.

عبدالحسین بیات، رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست با مدیران شرکت نفت سپاهان در خصوص پایش روزانه بازدهی عملکرد، تاکید کرد و گفت: سیاست صندوق‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری به‌طور شفاف مشخص است، افزایش بازدهی عملکرد پروژه‌های کنونی و به دست آوردن سهم بیشتر از بازارهای اقتصادی، مدنظر است. 

بیات یکی از روش‌های به دست آوردن سهم بیشتر را از بازار، استراتژی تنوع تولید و نوآوری دانست و گفت: در بنگاه‌های اقتصادی سودآور، سبد فروش محصولات پایه و نهایی با توجه به نیاز کنونی بازار و پیش‌بینی درست تقاضا در آینده، برنامه‌ریزی می‌شود. لذا پیش‌بینی پویا برای بنگاه‌های اقتصادی ضروری است. 

وی با بیان اینکه، ارزیابی سودآوری بر اساس عملیات با اهمیت است، افزود: اصلاح و بهبود مستمر فرایندها، سبب کاهش هزینه‌ها، بهره‌وری و در نهایت افزایش سودآوری خواهد شد. 

رئیس هیات‌رئیسه ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی را باید با اصول مرتبط از جمله شاخص‌های اقتصادی ارزیابی کرد.

بیات گفت: پروژه‌های در دست اجرا باید دارای زمان‌بندی دقیق باشند. بنابراین، روشن بودن برنامه پیشرفت و مالی پروژه‌ها برای بنگاه‌های اقتصادی بسیار ارزشمند است. از این‌رو، روند پروژه‌های که سبب افزایش بهره‌وری شرکت می‌شوند شتاب داده شود. 

وی افزود: طرح‌های که بهره‌وری شرکت را حتی به میزان یک درصد افزایش می‌دهند باید در اولین زمان ممکن راه‌اندازی شوند. بنابراین، زمان‌بندی درست برنامه اجرایی، ضروری است. 

رئیس هیات‌رئیسه با بیان اینکه منابع‌انسانی کارآمد، سرمایه شرکت است، افزود: جذب نیروی انسانی باید تابع شیوه‌نامه مشخصی باشد تا ضمن جذب افراد متخصص، عدالت استخدامی نیز محقق شود.

بیات با یادآوری موضوع جامعیت محتوای قراردادها نیز تصریح کرد: پیش‌بینی موارد لازم در انواع قراردادها سبب حفظ منافع شرکت می‌شود. از این رو، محتوای قراردادها به خصوص در بنگاه‌های اقتصادی نباید دارای قابلیت‌های تفسیر مختلف باشد. 

رئیس هیات‌رئیسه گفت: به اندازه سهم خود باید کوشش کنیم در توسعه و رشد کشور ایفای نقش کنیم، این واقعیت است که هر کدام از پروژه‌های صندوق نفت پیشرفت کند نفع آن به همه‌ی کشور خواهد رسید به خصوص آنکه این طرح‌ها در حوزه نفت و انرژی و در مسیر تکمیل زنجیره ارزش افزوده قرار دارد. 

در این نشست، وضعیت سهام شرکت نفت سپاهان، روند میزان سهم شرکت در بازارهای داخلی و خارجی، مسائل تامین خوراک، وضعیت شرکت‌های زیرمجموعه، روش‌های فروش محصول، میزان سودهی شرکت در سال ۱۳۹۹ و شش ماه نخست ۱۴۰۰ و حاشیه سود شرکت با توجه به رقم تولید و عملیات بررسی شد.  

در این نشست وضعیت چهار پروژه در دست اقدام شرکت نفت سپاهان نیز تشریح و تاکید شد با راه‌اندازی طرح‌های جدید تا ۲ سال آینده، ۲۵ درصد بازدهی عملکرد شرکت در محصولات نهایی افزایش می‌یابد. رئیس هیات‌رئیسه نیز شتاب‌بخشی به روند اجرای پروژه‌های در دست اقدام را خواستار شد.

سهامدار عمده شرکت نفت سپاهان، صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت است.

تصاویر این نشست را با کلیک در اینجا مشاهده کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =