کد خبر: 7579
سرویس: جامعه
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸
واکسن

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان فاکتورهای عبور از موج ششم کرونا را واکسیناسیون بالای ۸۵ درصد در کشور و این استان بیان کرد و گفت: به رغم واکسیناسیون رعایت پروتکل‌ها به شکل‌های مختلف و اعمال محدودیت‌ها نیز اثرگذاری بالایی دارد.

دکتر پرویز قزلباش با تاکید به اینکه واکسیناسیون، میزان ابتلا، بستری و مرگ را کاهش می‌دهد افزود: رعایت پروتکل‌ها در کنار واکسیناسیون امر مهمی است و همه واکسن ها در ابتلا، بستری و مرگ موثر عمل می‌کنند و برای سیستم بهداشت و درمان مهم است که با یکی از واکسن‌ها، واکسیناسیون انجام شود، تزریق واکسن قطع نظر از نوع واکسن اصل اساسی است.
 
وی، بیشترین نوع واکسن موجود در کشور را سینوفارم‌ عنوان کرد و گفت: عادی‌سازی در هیچ کشوری وجود ندارد، همه کشورها حتی کشورهایی که میزان واکسیناسیون قابل قبولی دارند به سمت عادی‌سازی نرفتند فقط تحت شرایط خاصی برخی محدودیت‌ها برداشته شده است. برداشتن محدودیت بدون مطالعه و با عجله کار خطرناکی است، گفت: باید با برنامه ریزی دقیق و علمی و حساب شده محدودیت‌ها برداشته شود و به این موضوع توجه بیشتری شود.
 
 رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود آبان‌ امسال، به ویژه نیمه دوم این ماه با احتمال بالا موج ششم بیماری رخ دهد اما اینکه این موج چه عمقی داشته و چه مدت طول خواهد کشید مشخص نیست. در زمان حاضر ۲۵۳ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۱۸ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.   

قزلباش افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۲۸ هزارو ۲۹۰ نفر رسیده است که ۲۶۳ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.  روز گذشته این استان ۲ مورد فوتی کرونایی را ثبت کرد که بر این اساس شمار فوتی‌های کرونایی از زمان شیوع ویروس تاکنون در این استان به یک‌هزارو ۷۴۰ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =