کد خبر: 7560
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
به

به جزء بهترین خوراکی‌های پاییز است که تاثیر مثبت آن بر عملکرد کولون کاملا شناخته‌ شده ‌است. همچنین بدون ایجاد نفخ به بهبود گوارش کمک می‌کند و تانین‌های موجود در آن نقش محافظ از مخاط مجاری گوارشی را دارند. خوشبختانه می‌توان به را به‌شکل خام یا پخته مصرف کرد و از فواید آن بهره‌مند شد.

در ادامه این مطلب، به ۳ مورد از فواید این میوه خوشبو اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از: 

۱. سرشار از فیبرهای غذایی

یکی از مهم‌ترین فواید خوردن به، بهبود عملکرد روده‌ها و تسکین سوزش معده است که فیبرهای غذایی فراوان آن عامل چنین تاثیری است. همچنین تانین‌های موجود در به از مخاط روده‌ها محافظت می‌کند و با استحکام بافت‌های مجاری گوارشی مانع از حساسیت و تحریک‌پذیری خواهد بود. پکتین دیگر ترکیب مفید در به است که مقدار زیادی آب جذب می‌کند و در بهبود اسهال نقش دارد.

۲. کاهش کلسترول خون

مصرف منظم به علاوه بر کاهش قند خون به پایین‌ آمدن کلسترول خون نیز کمک می‌کند. در واقع، فیبرها و تانین‌ها روند جذب چربی‌ها کاهش می‌دهند و دفع آنها را تسهیل می‌کنند. از همین‌رو، چنین خواصی می‌تواند خطر بروز سرطان کولون و حتی دیگر قسمت‌های سیستم گوارش را کم کند.

۳. تنظیم مواد معدنی و ویتامین‌های بدن

به سرشار از موادمعدنی مانند پتاسیم، فسفر، منیزیوم، کلسیم، سدین، ید، روی و آهن است. گنجاندن به در رژیم غذایی می‌تواند به تامین این نیازهای بدن کمک کند. دریافت کافی مواد معدنی از این جهت اهمیت دارد که برای سلامت استخوان‌ها، عضلات، سیستم ایمنی و اعصاب ضروری است. به منبع غنی از ویتامین‌های گروه B است که در تقویت قابلیت‌های شناختی، پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و پوکی استخوان موثر است. ویتامین‌های E و C نیز تاثیر آنتی‌اکسیدانی دارند و به‌دلیل اینکه در برابر حرارت کاهش پیدا می کنند، بهتر است که این میوه، به صورت خام مصرف شود. 

منبع: سلامت

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =