کد خبر: 7506
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
جلسه معارفه جناب آقای بیات رییس هیات رییسه

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت بر رصد روزانه بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها تأکید کرد و گفت: صندوق‌های بازنشستگی به‌طور کامل یک بنگاه اقتصادی است و باید با اصول ثابت و بلندمدت اقتصادی اداره شود.

عبدالحسین بیات رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت روز یکشنبه (یازدهم مهرماه) در جمع مدیران شرکت سرمایه‌گذاری اهداف گفت: شفاف‌سازی موجب فساد ستیزی و صیانت از اموال و دارایی‌های صندوق است. بنابراین، صیانت از منابع در گرو شفاف‌سازی است.  

بیات افزود: بهره‌مندی از ظرفیت‌های بورس برای فعالیت‌های اقتصادی از عوامل مناسب برای شفاف‌سازی و حفظ منابع است.  

وی با بیان این‌که در حوزه ارزیابی عملکرد نیز باید شفاف اقدام کرد، گفت: طرح‌ها باید به‌درستی و بدون دستکاری شاخص‌ها ارزیابی شوند تا پیش‌بینی‌ها درست باشند. چنانچه عملکرد طرح‌ها به شکل غیرشفاف با شاخص‌های دستکاری شده ارزیابی شوند موجب تصمیم‌گیری غیراقتصادی خواهد شد لذا یکی از ابعاد شفاف‌سازی، ارزیابی طرح‌ها با شاخص‌های درست است.  

رئیس هیات‌رئیسه، جامعیت محتوای قراردادها را مانع بروز فساد دانست و گفت: پیش‌بینی همه ابعاد و نیازهای قرارداد، در تعاریف، تعهدات و سایر اجزا از ابتدای کار، مانع بروز روزنه‌های فساد و نقص می‌شود. در محتوای قراردادها نباید نقاط مبهم، تاریک و یا قابل تفسیر به‌وسیله قوانین دیگر وجود داشت باشد. بنابراین، در مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری اهداف ملاحظات مذکور بسیار مهم است زیرا این شرکت در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌کند.

بیات با بیان این‌که بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها باید روزانه رصد شود، گفت: در بنگاه‌های اقتصادی اتخاذ تصمیم به‌موقع و قبل از وقوع واقعه موجب بهبود شاخص‌های عملکردی، افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش‌افزوده می‌شود.  

وی افزود: صندوق‌های بازنشستگی به‌طور کامل یک بنگاه اقتصادی است نباید ملاحظات غیراقتصادی در فرایندهای آن تاثیرگذار باشد. بلکه باید اصول ثابت و بلندمدت اقتصادی بر آن حاکم باشد تا تعهدات قانونی خود را نسبت به بازنشستگان و بازماندگان گرانقدر به خوبی عمل کند.  

رئیس هیات‌رئیسه تاکید کرد: در کنار اصولی مانند مبارزه با فساد و امانتداری؛ استفاده از دانش روز، ارتقا سطح مهارت‌ها و توجه به شاخص‌های اقتصادی و بهره وری نیز با اهمیت است.  

 در این نشست مصطفی امیدقائمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف و معاونان شرکت، آخرین وضعیت این شرکت را در ابعاد مختلف گزارش دادند؛ رئیس هیات‌رئیسه نیز از اقدامات انجام‌شده قدردانی کرد.    

شرکت سرمایه‌گذاری اهداف، فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت را انجام می‌دهد.

گزارش تصویری این نشست را در اینجا مشاهده کنید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =