کد خبر: 7409
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
واکسن

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، تزریق همزمان واکسن کرونا و آنفلوانزا خطری ندارد.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) اعلام کرد: اگر واجد شرایط دریافت واکسن کووید هستید، می‌توانید همزمان با آن واکسن آنفلوآنزا را نیز دریافت کنید.

«کارل مینگس»، رییس دانشکده علوم بهداشتی در دانشگاه نیوهیون می‌گوید: «هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید هر دوی این واکسن‌ ها را یک‌جا دریافت کنید چون آنها به‌هیچ‌ وجه نمی‌ توانند تاثیر یکدیگر را خنثی کنند. در واقع واکسن‌های کووید از مکانیسم بسیار متفاوتی برای ایمن کردن افراد نسبت به واکسن آنفلوآنزا استفاده می‌ کنند. تنها مشکل این است که اگر هر دو واکسن همزمان به شما تزریق شود، ممکن است عوارض جانبی بیشتری را تجربه کنید.

وی افزود: «شایع‌ترین عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا شامل درد یا قرمزی در محل تزریق، سردرد، تب، حالت تهوع، دردهای عضلانی و خستگی است. این علائم با شایع‌ ترین عوارض جانبی واکسن‌های کووید هم‌ پوشانی زیادی دارد. اما بیشتر عوارض جانبی هر دو واکسن خفیف هستند و ظرف یک یا دو روز از بین می‌روند. به‌گفته مینگس، تجویز همزمان واکسن‌ ها یک تاکتیک بسیار رایج است که انجام می‌ شود.

به ‌گفته کارشناسان، سپتامبر و اکتبر زمان ایده‌آلی برای دریافت واکسن آنفلوآنزا است. طبق اعلام مرکز کنتزل و پیشگیری از بیماری آمریکا  برای فصل آنفلوآنزا ۲۰۲۱-۲۰۲۲، سه نوع اصلی واکسن آنفلوآنزا در دسترس خواهد بود. دو نوع آن، واکسن‌های غیرفعال آنفلوآنزا(IIV۴s)و واکسن آنفلوانزای نوترکیب (RIV۴)، به شکل تزریقی هستند. نوع سوم، واکسن آنفلوانزای ضعیف‌شده زنده (LAIV۴)است که از طریق اسپری بینی استعمال می‌شود. برخی از افراد (به عنوان مثال، افراد باردار و افرادی که دارای برخی بیماری‌ های مزمن هستند) نباید برخی از انواع واکسن‌ های آنفلوانزا را دریافت کنند. اما هیچ‌کدام از این واکسن‌ها، بر دیگری ارجحیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،  اکنون دو شرکت داروسازی سرگرم فعالیت برای ساخت یک واکسن ترکیبی آنفلوآنزا و کووید-۱۹ هستند اما این واکسن تک دوزه تا فصل آنفلوانزای امسال آماده نخواهد بود.

منبع: ایرنا

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =