کد خبر: 7400
سرویس: یادداشت
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بازنشسته و گوشی

نخستین مستمری سال ۱۳۹۹ از طریق سامانه‌ی الکترونیکی و خدماتی صندوق‌ها (سما)، پرداخت شد که آغازی بود برای یک جهش عمده در حوزه‌ی خدمت‌رسانی به بازنشستگان صنعت نفت.

«خدمات از راه دور» در بین انواع روش‌های خدمت‌رسانی، چنان جایگاه بی‌بدیلی یافته که برقراری و توسعه‌ی آن، به اولویت اول همه‌ی سازمان‌ها، تبدیل شده است. با گسترش زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و دسترسی آحاد مردم به ابزارهای ارتباطی نوین، امکان ارتقا به سطوح بالاتری از رفاه اجتماعی و رضایت عمومی، فراهم شده است. در همین راستا، توسعه‌ی خدمات از راه دور، در دستور کار مدیران صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، قرار گرفت.

توسعه‌ی خدمات الکترونیکی، به ایجاد زیرساخت‌های مناسب ارتباطی وابسته است؛ بنابراین، صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت، در گام اول، نسبت به تهیه، نصب و راه‌اندازی تجهیزات لازم اقدام کرد. از جمله، شبکه‌های فیبر نوری، آنتن‌های مخابراتی، دستگاه‌های ذخیره‌سازی، پردازش و حفاظت از اطلاعات و داده‌ها، در سطح کشوری، پیاده‌سازی و عملیاتی شدند.

مهندسان و کارشناسان فناوری اطلاعات صندوق‌ها با هدف گردآوری داده‌های مورد نیاز و ایجاد بانک اطلاعاتی، بلافاصله دست به کار شدند و بعد از ماه ها تلاش مستمر برای ساماندهی حجم بالایی از اطلاعات مربوط به خانواده‌ی بزرگ بازنشستگان صنعت نفت کشورمان، موفق شدند سامانه‌های خدمات الکترونیکی صندوق‌های بازنشستگی را به شکل مستقل و ایمن، راه‌اندازی نمایند. نخستین مستمری سال ۱۳۹۹ از طریق سامانه‌ی الکترونیکی و خدماتی صندوق‌ها، پرداخت شد که آغازی بود برای یک جهش عمده در حوزه‌ی خدمت‌رسانی به بازنشستگان ارجمند. این سامانه به مرور، رشد کرد و خدمات مهم دیگری را در بر گرفت.

مطابق برنامه، قرار بر این بود که توسعه‌ی خدمات الکترونیکی، به تدریج انجام شود، اما هجوم ویروس هولناک کرونا، به ناگهان همه‌ی محاسبات و پیش‌بینی‌ها را تحت تأثیر قرار داد. صندوق بازنشستگی صنعت نفت هم به ناچار با سرعت بیشتر و کار شبانه‌روزی، چندین خدمت دیگر را نیز الکترونیکی نمود تا با کاستن از حجم حضور فیزیکی، حافظ سلامتی بازنشستگان و پرسنل متبوع خود باشد. این روند، به دلیل آماده‌بودن بسترهای الکترونیکی لازم، با موفقیت انجام شد؛ به نحوی که فقط در یک سال و تنها در مورد یک نوع خدمت، حدود چهل‌هزار مورد آن به شکل الکترونیکی و از راه دور ثبت شد. به این ترتیب، مراجعه‌ی حضوری به نمایندگی‌های صندوق‌ها صرفاً در همین یک مورد، چهل‌هزار بار کاهش یافت.

پیشخوان خدمات از راه دور، یکی از سرمایه‌های ارزشمند شرکت‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود و در ارزیابی‌های جهانی، حتی برتر از سرمایه‌هایی نظیر تأسیسات و تجهیزات عظیم صنعتی، شناخته شده است. هم اکنون، صندوق بازنشستگی صنعت نفت با در اختیار داشتن این سرمایه‌ی بزرگ (سما) ، بیش از پیش، زمینه‌های آسایش و سلامتی مخاطبان خود را فراهم ساخته است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =