کد خبر: 7217
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
آیین معارفه سرپرست منطقه 6 صندوق‌ها

رئیس منطقه ۶ صندوق‌ها گفت: به اتفاق همکارانم در منطقه تمام تلاش خود را بکار بسته‌ایم تا محدودیت‌های ناشی از کرونا وقفه‌ای در امر خدمات‌رسانی ایجاد نکند؛ به‌همین منظور تدابیری در نمایندگی‌های منطقه انجام شد.

صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت دارای هفت منطقه در سراسر کشور است. دفتر منطقه شش صندوق در مشهد مقدس مستقر است. از آنجا که پیامدها و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا تقریبا همه مشاغل و خدمات را به نوعی تحت تاثیر قرار داده است. در این گفتگو که به شکل تلفنی انجام شد، میزبان عباسعلی بیدار رئیس منطقه شش صندوق‌ها شدیم تا درباره برنامه‌ریزی این منطقه برای ارائه بهتر خدمات گفتگو کنیم.  

به عنوان سوال نخست،  از نحوه ارائه خدمات در منطقه شش با توجه به محدودیت‌های کرونایی بگویید؟

به اتفاق همکارانم در منطقه شش صندوق تمام تلاش خود را بکار بسته‌ایم تا محدودیت‌های ناشی از کرونا وقفه‌ای در امر خدمات‌رسانی ایجاد نکند، لذا بر اساس رنگ‌بندی که از سوی ستاد کرونا ابلاغ می‌ شود، بخشی از کارکنان می‌بایست از شیفت کرونا استفاده نمایند و این تکلیف است، اما به منظور انجام به موقع فعالیت‌ها، استفاده از شیفت کرونا در نمایندگی‌ها به گونه ای انجام می‌شود که ارائه خدمات را تحت تاثیر جدی قرار ندهد. در شرایط فعلی که رنگ‌بندی کرونایی در مشهد قرمز است با رعایت شیوه نامه‌ها؛ دفتر نمایندگی مشهد و همچنین سایر نمایندگی‌ها در منطقه شش فعال و با ظرفیت مناسب برای همکاران بازنشسته و بازماندگان محترم فعال هستند. در کل عرض می‌کنم شرایط ویژه هست چراکه باید از کارکنان و مراجعه کنندگان مواظبت کرد چون سلامتی جامعه مانند حلقه‌های متصل به یکدیگر است و این ویروس منحوس این موضوع را یادآوری کرده است.  

چه برنامه‌هایی را اجرا کرده‌اید تا خدمات به نحوه شایسته انجام شود؟

چند اقدام انجام شده از جمله اینکه،  گروهی در پیام رسان‌های موجود بنام "بازنشستگان منطقه شش"برای پاسخگویی دقیق به سوالات بیشتر فعال بود. لذا مقرر شد تا متناسب با مسائل مطرح شده، همکاران منطقه و دفتر نمایندگی در حوزه‌های مختلف از جمله امور اداری،  مسکن، مددکاری، خدمات اجتماعی و رفاهی و همچنین در بخش درمان پاسخگوی سوالات باشند، این امر موجب شده تا تردد بازنشستگان محترم و مراجعه حضوری کاهش پیدا کند.

از فروردین ماه سال جاری تلفن همراه ۰۹۱۵۹۸۹۵۷۳ از طریق پیامک و اطلاع‌رسانی در گروه به بازنشستگان اعلام شد تا در روزهای تعطیل پاسخگوی مشکلات و حل و فصل موانع احتمالی مراجعان محترم به مراکز خدمات درمانی و بیمارستان‌ها در بخش درمان باشند. جا دارد از همکاران گروه درمان منطقه تشکر کنم که همراه بودند.

با عنایت به شیوع و تداوم بیماری کرونا و به منظور پرهیز از ازدحام عزیزان بازنشسته در بخش پذیرش دفتر نمایندگی مشهد اقدام به خرید و نصب دستگاه نوبت دهی شد تا در مواقع شلوغی و ازدحام مورد استفاده قرار گیرد. درست است موضوع ساده است اما همین اقدام از ایجاد ازدحام احتمالی جلوگیری می‌کند. واقعا اگر بدانیم انجام کاری از ابتلا یک نفر جلوگیری می‌کند دریغ نمی‌کنیم.  

با عنایت به لزوم رعایت فاصله فیزیکی طبق شیوه نامه های بهداشتی، بخش استقرار همکاران در باجه‌های پذیرش با فضای حضور مراجعه کنندگان محترم جداسازی شد همین امر موجب شد هم مراجعه کننده و هم کارکنان با آرامش بیشتری کار را انجام دهند ضمنا برای رفاه و تکریم ارباب رجوع نسبت به تأمین و نصب میکروفون و بلندگو در باجه‌ها اقدام شد.

از آنجا که دفاتر نمایندگی در سطح منطقه محدود به چند شهر است و برخی از بازنشستگان محترم به هر دلیل امکان استفاده از سامانه‌های مجازی برایشان میسر نیست، لذا با اطلاع‌رسانی قبلی و بصورت دوره‌ای همکاران اینجانب به شهرها اعزام و نسبت به دریافت مدارک، مستندات و مطالبات ایشان اقدام می‌کنند.

بمنظور ارائه خدمات مناسب تر به بازنشستگان و بازماندگان محترم و همچنین با عنایت به پیگیری بعمل آمده از سوی کانون و درخواست بخش عمده‌ای از ابواب جمعی منطقه، این امور نسبت به شناسایی و تکمیل مدارک و ارسال شناسنامه مراکز خدمات درمانی جدید به معاونت سلامت، بهداشت و درمان صندوق‌های بازنشستگی اقدام کرد که امیدواریم با تنظیم قرارداد مشکلات تردد به حداقل کاهش یابد. همان طور که قبلا معاون درمان صندوق بیان کرده است، برای ایجاد مراکز طرف قرارداد مانعی وجود ندارد چنانچه مرکز با کیفیتی وجود داشته باشد که با تعرفه های مصوب ارائه خدمات دهد صندوق حاضر به انعقاد قرارداد با آنجا هست.

کدام استان‌ها منطقه شش را تشکیل می‌دهند؟

منطقه شش شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و سمنان است.

در مدت تصدی رئیس منطقه تاکنون به کدام شهرها سفر کرده‌اید؟

اگرچه کرونا موجب شد تا مأموریت‌ها به حداقل ممکن برسد، اما علیرغم این موضوع در مدت زمان چند ماهه حضور اینجانب در صندوق‌های بازنشستگی از دفاتر نمایندگی سرخس، بجنورد و تربت حیدریه بازدید کردم و با همکاران درباره کارهای انجام شده و برنامه‌ها گفتگو کرده ایم.

شنیده شده برخی روزهای تعطیل هم کارکنان در محل کار حضور دارند؟

بله همین طور است اول اینکه انجام کار وظیفه ماست چه روزهای عادی و تعطیلات؛ لذا به منظور پرهیز از انباشت نسخ درمانی مسئول محترم درمان به همراه سایر همکاران محترم بخش درمان هفته دوم تعطیلات نوروزی را که سایرین در مرخصی بسر می‌بردند در محل کار حاضر شدند، ضمناً همکاران بخش درمان و برخی همکاران اداری و IT و خدمات نیز حسب ضرورت پنجشنبه‌ها در اداره حضور دارند.  

بیشترین نوع خدمات درخواستی کدام است؟

بیشترین نوع خدمات درخواستی به ترتیب اولویت عبارتند از پذیرش نسخ و دریافت هزینه‌های درمانی، گواهی مستمری و معرفی‌نامه، درخواست علی‌الحساب حقوق، وام قرض‌الحسنه شهید تندگویان، وام جامع، وام مصوبه مددکاری، وام تحصیلی، بیمه خودرو، وام ازدواج، گزارش کفالت درمانی، گزارش برقراری مستمری و در سایر بخش‌ها بصورت موردی اخطاریه پرداخت معوقات بانکی، بدهی اجرای ثبت، کسور اخطار، پاداش تحصیلی و احتساب سوابق جبهه است.

راه‌اندازی سامانه آسان پس از تکمیل آن به نظر شما تا چه میزان در رفاه بازنشستگان مؤثر خواهد بود؟

در صورتیکه قرارداد با داروخانه‌ها عملیاتی شود و به تبع آن لزومی به پرداخت هزینه نسخ درمانی توسط بازنشستگان محترم وجود نداشته باشد، علی‌القاعده این موضوع در تأمین رفاه بازنشستگان محترم مؤثر خواهد بود.

بعنوان رئیس منطقه شش چنانچه با بازنشستگان ساکن  استان‌های پیش گفته صحبتی دارید، بفرمایید.

اینجانب بعنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ بازنشستگان محترم صنعت نفت که خود سال‌ها در این صنعت عظیم خدمت کرده‌ است، با درک متقابل از محدودیت‌ها و انتظارات همکارانم تمامی تلاش خود را بکار خواهم بست تا در راستای آسان‌سازی و شتاب‌بخشی به خدمات‌ در سطح منطقه از هیچگونه کوششی فروگذار نباشم، از سوی دیگر از بازنشستگان و بازماندگان معزز که برخی کاستی‌ها را با صبوری تحمل می‌کنند بسیار تشکر می‌کنم و امیدوارم با تلاش مضاعف همکارانم در همه بخش‌ها این موارد در آینده نزدیک به حداقل رسانده شود و موجبات خشنودی پیشکسوتان فراهم شود. و مهمتر از صمیم قلب برای خانواده بزرگ صنعت نفت آرزوی سلامتی دارم.

برچسب‌ها

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =