کد خبر: 7144
سرویس: گفتگو
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
محمدرضا کریمی

با اینکه شرایط کاری من در زمانی که شاغل بودم، راحت نبود و بعضاً از تاریکی صبح تا تاریکی شب، طول می‌کشید اما طوری بود که از زندگی و کارم راضی بودم و عشق به کار، همه‌ی مصائب را آسان می‌کرد.

معنای زندگی از نظر مهندس کریمی، عشق، وفا و وفاداری و لذت بردن از زمان حال است. باید زمان حال را دریافت. چون زندگی معنایش برای من این است که یک اثر خوب از خودت بر جای بگذاری و در مقابل محکمه وجدانت بتوانی پاسخگو باشی. همین که خودت احساس راحتی وجدان داشته باشی و پاسخ مثبت از طرف وجدانت دریافت کنی زندگی را به درستی معنا کرده‌ای. محمدرضا کرمی، بازنشسته ی ۶۷ ساله‌ی اهل دامغان، تمام طول دوره‌ی کاری خود را در شهرهای مختلف جنوبی و شمالی، از اهواز تا ساری، حضور داشته و در ساری بازنشست شده است. حتی الان هم با اینکه ۷ سال از بازنشستگی‌اش می‌گذرد، همچنان نیز به عنوان پیمانکار در پروژه‌های خط لوله نفت و گاز ایفای نقش می‌کند. تمام طول دوره زندگی‌ام در حال کسب تجربه بودم.

از سال ۱۳۵۳ که به استخدام نفت درآمدم با مهندسان آمریکایی، انگلیسی و ایتالیایی کار کردیم. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که نوبت بازسازی خرابی‌های جنگ رسید در صف اول برای انجام خدمت بودم. او می‌گوید: آن روزها و حتی همین الان، به دلیل حضور تقریباً دائمی‌ام در منطقه عملیاتی نفت، بار مسئولیت خانه، زندگی و فرزندانم، همیشه بر دوش همسرم بوده و از این جهت، همواره قدردان همسرم هستم.

مهندس کریمی که در فاصله سال‌های ۱۳۵۳ تا ۱۳۹۳ در منطقه عملیاتی در بخش خطوط لوله و مخابرات خدمت کرده، با خود تاریخ شفاهی نفت را به یدک می‌کشد و خود، به تنهایی، کتابی است چشم به راه خواننده‌هایش.

در مدت زمان کوتاهی که در یکی از نمانیدگی‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت با مهندس کریمی دیدار کردیم، او برای ما گفت که چگونه مژه‌ها و دندان‌هایش تحت شرایط بد شغلی از بین رفته، اما با این حال، اگر یک بار دیگر زندگی‌اش تکرار شود و او بخواهد دست به انتخاب شغل و زندگی بزند و به اصطلاح، اگر بار دیگر به دنیا بیاید، باز هم همین شغل و همین کار و همین شیوه‌ی زندگی را انتخاب می‌کند، زیرا عاشق کارش بوده و هست و از زندگی‌اش بسیار راضی است. مهندس کریمی دل نگرانی‌هایی از جنس پدرانه یا پدربزرگانه برای فرزندان و نوه‌هایش دارد که درباره‌ی آنها با ما صحبت کرد. او گفت: شرایط زندگی و عرصه بر جوانان برای کار و ادامه زندگی تنگ شده و این نگرانی‌ها برایش استرس‌آور است.

او تعریف می‌کند: با اینکه شرایط کاری من در زمانی که شاغل بودم، راحت نبود و بعضاً از تاریکی صبح تا تاریکی شب، طول می‌کشید اما طوری بود که از زندگی و کارم راضی بودم و عشق به کار، همه‌ی مصائب را آسان می‌کرد.

محمدرضا کریمی با اپلیکیشن درمان آشنایی خاصی ندارد و اصرار دارد که برای انجام کارهای درمانی خود و خانمش باید به نمایندگی‌ها مراجعه کند. او می‌گوید: برای دریافت وام و خدمات بیمه خودرویی بارها از طریق سایت اقدام کرده و نتیجه‌ی خوبی هم گرفته و از نظر ثبت درخواست و سرعت و دقت، بالاترین خدمات را دریافت کرده، اما از دریافت خدمات درمان به صورت مجازی، اطلاع نداشته است. او می‌گوید: از خدمات مجازی درمان حتما در دفعات آینده استفاده می‌کند چون این بار برای مراجعه به دفتر نمایندگی صندوق‌ها، جای پارک مناسب برای ماشین خود پیدا نکرده و از نظر گرمای هوا هم خیلی اذیت شده است. ولی اگر همین خدمات را به صورت اینترنتی دریافت کند قطعاً آسایش بیشتری برایش در بردارد.

گفتنی است، تصویر مهندس کریمی در سال ۱۳۸۰ در کتاب جنگ و نفت (معرفی مدیران صنعت نفت ایران) به عنوان دست‌اندکار در بازسازی‌های خطوط لوله نفت و گاز به چاپ رسیده است.

منبع : شماره 322 نشریه زندگی نو 

برچسب‌ها

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =