کد خبر: 7013
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
توصیه بهاری

بی‌تحرکی، حضور طولانی مدت در منزل و خوردن غذاهای چرب و سنگین در زمستان از جمله عواملی هستند که متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد. به‌همین دلیل با شروع فصل بهار معمولا بسیاری از افراد دچار حالت بی‌حالی و کسالت می‌شوند و حتی تمایل به خوابیدن طولانی دارند. این روزها که همچنان درگیر ویروس کرونا هستیم این مسئله بارزتر است و توجه به توصیه‌های حفظ نشاط یک ضرورت جدی خواهد بود.

۱. روزانه یک لیوان آب سبزیجات بنوشید تا بدن قادر به دفع مواد زائد تجمع یافته باشد و از طرفی دچار کم‌آبی نیز نشود. ترکیب رازیانه، خیار، اسفناج و سیب همچنین اسفناج، آناناس و لیمو انتخاب مناسبی است. دمنوش‌های گیاهی نیز از این جهت مفید هستند.

۲. برای حفظ تعادل اسید و باز بدن، در حالت ناشتا یک لیوان آب گرم همراه چند قطره لیموترش تازه بنوشید. یادتان باشد که افزودن کمی عسل نیز این تاثیر را افزایش می‌دهد.

۳. روزانه چند دقیقه‌ای در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا ویتامین D بدن تامین شود. ویتامین D علاوه بر تاثیر جدی بر سلامت استخوان‌ها و ایمنی بدن، به مقابله با خستگی و کسالت نیز کمک می‌کند. خوراکی‌های غنی از این ویتامین را نیز در برنامه روزانه تان بگنجانید.

۴. عادت بیدار ماندن تا نیمه‌شب را کنار بگذارید و حتما حدود ۱۰ شب بخوابید. برنامه خواب منظم به بازسازی سلول‌ها و کسب انرژی کافی کمک می‌کند. البته بهتر است در محیط تاریک، نسبتا خنک و به دور از موبایل و تلویزیون بخوابید.

۵. اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها برای دفع مواد زائد و سمی ضروری است. اهمیت این نکته از آنجاست که تجمع این مواد در بدن زمینه‌ساز استرس و خستگی می‌شود. برای این کار حتما چندین بار در روز تنفس عمیق داشته‌ باشید.

۶. خستگی و تحریک‌پذیری می‌تواند علامت احتمالی کمبود امگا۳، آهن، منیزیم یا ید باشد. اگر از خستگی مفرط رنج می‌برید حتما با پزشک تان مشورت کنید و منابع غذایی این املاح را به‌طور منظم بخورید.

منبع: سلامت

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =