کد خبر: 6984
سرویس: درمان
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
آسان

برنامه اپلیکیشن ارتقا سلامت الکترونیکی نفت (آسان) با امکان‌های مانند «ارسال نسخه‌ برای بازپرداخت هزینه» و «تشکیل پرونده پزشکی و سلامت برای افراد» در اختیار بازنشستگان صنعت نفت قرار گرفت.

نحوه نصب برنامه اپلیکیشن آسان در تلفن های اندروید و IOS چگونه است ؟ 

- ابتدا دکمهی دانلود نسخهی اندروید یا iOS  را  در همین صفحه لمس یا کلیک میکنیم.

(در صورتی که سیستم عامل تلفن همراه ما اندروید باشد، دکمهی سبز رنگ را انتخاب می‌کنیم و دکمه‌ی تیره رنگ هم برای گوشی‌های آیفون در نظر گرفته شده است.)

-  در تلفن های اندروید پس از پایان دانلود «اپلیکیشن آسان»، مانند سایر برنامههای موبایلی، نسبت به نصب آن اقدام می‌کنیم.

- پس از نصب برنامه، یک آیکن جدید به صفحهی برنامه‌های تلفن همراه، اضافه می‌شود که باید آن را لمس یا کلیک کنیم تا برنامه باز شود.

-  در تلفن های آیفون چند ثانیه بعد از دانلود نرم‌افزار، صفحهی نخست برنامه را مشاهده خواهیم کرد؛ در این مرحله، در نوار پایین تلفن همراه، علامت مربع فلش را لمس میکنیم.

- در ادامه، صفحهای که از قسمت پایین، باز میشود را بالا میکشیم و از میان گزینهها،

گزینهی add home to screen  را که علامت مربع دارد، انتخاب میکنیم.

- سپس، گزینهی add را که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد، انتخاب میکنیم.

حالا در کنار سایر برنامههای تلفن همراه‌مان، اپلیکیشن درمانی صندوق را هم مشاهده میکنیم و می‌توانیم مراحل احراز هویت و ثبتنام را انجام دهیم.

- با ورود به برنامه، میبایست کد ملی خود را وارد نماییم.

- سپس، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و بر روی گزینهی «احراز هویت» کلیک می‌کنیم.

- برای ادامهی ثبتنام، میبایست کد تأییدی را که به تلفن همراه ما پیامک میشود، در قسمت مشخصشده، وارد کنیم.  پس از وارد کردن کد تأیید، صفحهی وارد کردن کد ملی و رمز ورود نمایش داده میشود. (کد ملی به صورت خودکار در بخش مربوطه قرار میگیرد و رمز ورود نیز پیامک میشود.)

یادمان باشد که در فرایند احراز هویت و ثبتنام، دو پیامک دریافت میکنیم که اولی، کد احراز هویت است و دومی، پسورد یا رمز ورود می‌باشد. چنانچه حین ثبتنام، پیامک احراز هویت ارسال نشد، بدان معناست که باید شماره تلفن در سامانه سما اصلاح شود. بنابراین، ابتدا شماره تلفن همراه خود را در سامانهی سما، اصلاح کرده و مجدداً برای ثبتنام در اپلیکیشن درمانی اقدام میکنیم.

(در صورت نیاز به راهنمایی در مورد چگونگی اصلاح شماره تلفن همراه در سامانه‌ی سما، مطلب آموزشی را که در همین زمینه تهیه شده است، در بخش آموزش سایت صندوق، مطالعه نمایید.) 

چند نکتهی کاربردی در مورد اپلیکیشن درمانی را با هم مرور میکنیم:

- بارگذاری اسناد و نسخههای درمان سرپایی، از طریق اپلیکیشن انجام میشود و برای ارائه‌ی اسناد خدمات بستری، میبایست همچون گذشته، از طریق نمایندگیهای صندوق اقدام شود.

- در صورت فراموشی رمز یا همان پسورد، از گزینهی «فراموشی رمز» که در صفحهی نخست اپلیکیشن قرار دارد، استفاده خواهیم کرد.

 

ویدئو آموزش نصب اپلیکیشن درمان (آسان) 

 نحوهی ارسال نسخه و مدارک پزشکی، برای بازپرداخت هزینههای درمان

از طریق اپلیکیشن صندوقهای بازنشستگی صنعت نفت (آسان)

 

۱- برای ورود به برنامه، کد ملی و پسورد را درج می‌کنیم.

پس از ورود به برنامه، صفحهی آغازین را مشاهده میکنیم. گزینهی چهارم در پایین همین صفحه، «ارسال نسخه و مدارک» است که آن را لمس یا کلیک میکنیم.

۲- در صفحهی بعدی، ضمن مشاهدهی پروندهها و اسناد قبلی که ارسال کردهایم، علامت «دایره و مثبت» را نیز میبینیم. حالا برای انجام مراحل ارسال، علامت دایره مثبت را لمس یا کلیک میکنیم؛ به این ترتیب، صفحهی «ایجاد پرونده» باز میشود. سپس، موارد خواسته‌شده در این صفحه را تکمیل میکنیم. نام و نامخانوادگی شما به صورت پیش‌فرض وجود دارد. اگر اسناد پزشکی مربوط به خودمان است که اجازه میدهیم همان نام و نامخانوادگی پیشفرض، باقی بماند؛ اما اگر سند درمانی را که میخواهیم ارسال کنیم، مربوط به یکی از افراد تحت تکفل باشد، باید نام آن فرد را انتخاب کنیم.

۳- در کادر بعدی، گزینهی «بیمه صندوق» را انتخاب میکنیم. سپس، از میان دو گزینهی «بستری» و «سرپایی»، گزینهی سرپایی را انتخاب کرده و در کادر بعدی نیز نوع «خدمتدهنده» را انتخاب میکنیم؛ مثلاً اگر سندی را که میخواهیم ارسال کنیم، مربوط به هزینهی دارو باشد، گزینهی «داروخانه» را انتخاب میکنیم. به همین ترتیب، برای سایر اسناد هم متناسب با نوع آنها، خدمتدهنده‌های مرتبط را انتخاب میکنیم.

«تاریخ خدمت» را هم در بخش مربوطه، انتخاب میکنیم. اگر توضیح خاصی هم نیاز دیدیم، در بخش «توضیحات» درج میکنیم. سپس «کد نظام پزشکی» را که در مهر پزشک روی سند ارسالی وجود دارد، در کادر مشخصشده، وارد میکنیم.

در کادر بعدی، تعداد برگهایی را که میخواهیم ارسال کنیم، مینویسیم. مثلاً اگر قصد داریم تصاویر یک نسخهی پزشک و یک فاکتور پرداختی داروخانه را ارسال کنیم، در این کادر، عدد ۲ را انتخاب میکنیم. در کادر کناری نیز مبلغ نسخه یا سند را ذکر میکنیم.

۴- اکنون به مرحلهی درج تصویر میرسیم. با لمس یا کلیک بر روی «افزودن تصویر» به ترتیبی که خواسته خواهد شد، تصاویر اسناد را درج میکنیم. عکسهایی که از اسناد پزشکی میگیریم باید به شکل عمودی تهیه شوند.

هنگام ارسال تصاویر، چند پیام ظاهر میشود که با تأیید آنها، پروندهی ارسال نسخه و مدارک شما تکمیل می‌شود. در آخر، با کلیک بر روی دکمهی «بستن پذیرش»، عبارت «پرونده بسته شد» را ملاحظه میکنید که بیانگر انجام موفقیت‌آمیز کار و ارسال مدارک شما برای کارشناس است.

۵- اسناد ارسالی بررسی میشوند و چنانچه نقصی داشته باشند، پیامی از طریق همین نرمافزار برای شما ارسال میشود تا نقص را برطرف کنید. اگر هم مدارک مشکلی نداشته باشند، فرایند پرداخت هزینه انجام خواهد شد.

یادآوری میشود: با ارسال تصاویر نسخهها و مدارک پزشکی از طریق نرمافزار آسان، هزینههای مربوطه پرداخت خواهد شد و فعلاً به دلیل محدودیت‌های کرونایی، نیازی به تحویل حضوری اصل مدارک به نمایندگی‌ها نیست؛ اما اصل اسناد پزشکی را نزد خود نگهداری فرمایید تا در صورت اعلام، آنها را تحویل دهید.

ویدئوی آموزش نحوه ارسال نسخه ها و مدارک پزشکی 


 

ضمن تشکر و قدردانی از شما برای استفاده از اپلیکیشن آسان موارد تکمیلی زیر جهت مطالعه تقدیم می‌شود: 

۱. هنگام ارسال مدارک و اسناد دقت فرمایید که اسناد تکراری ارسال نشود.

۲. مشخصات بیمه شده در اسناد و عکس های ارسالی مشخص و خوانا باشد.

۳. تاریخ ارائه خدمت در تصاویر اسناد ارسالی مشخص باشد و در فیلد مربوطه مطابق با تاریخ نسخه درج شود.

۴. برای هر نوع خدمت مثل دارو، آزمایش و ویزیت باید یک پرونده ایجاد کنید.  به طور مثال،  یک مرتبه فرایند را برای ارسال نسخه تا آخر انجام دهید و مرتبه دیگر برای سایر اسناد به همین شکل جداگانه.  

۵. هنگام ارسال مدارک پرداخت هزینه دندان پزشکی از عکس گراف نهایی که  بعد از پایان کار گرفته می شود عکس موبایلی بگیرید و آن را ارسال کنید.  

۶. در صورت عودت پرونده به شما، بخش توضیحات را جهت تصحیح ملاحظه فرمایید.

۷. در انتخاب نوع مرکز دقت بفرمایید، اگر نوع مرکز اشتباه درج شود، توسط کارشناس عودت داده می شود و مجددا باید از ابتدا ارسال شود.

برای اطلاع از شماره تلفن های پشتیبانی اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =