کد خبر: 6974
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
نشست هیات رئیسه با کانون ها

نشست اعضای هیات اجرایی کانون‌های بازنشستگی صنعت نفت با اعضای هیات رئیسه و مدیران صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، بعدازظهر روز (سه‌شنبه، ۲۴ فروردین‌ماه) به شکل برخط برگزار شد.

بر این اساس در نشست یادشده تصریح شد: بازپرداخت هزینه‌های داروی بازنشستگان و خانواده آنان بر اساس فهرست فارماکوپه و با بالاترین قیمت و تعرفه مصوب انجام خواهد شد. موضوع پرداخت هزینه داروهای خارجی که در فهرست فارماکوپه قرار ندارند به همراه ۳ نوع مکمل دیگر نیز بررسی شده که در صورت صورت تایید نهایی اقدام خواهد شد. 

استقاده از خدمات درمانی برای فرزندان ذکور بالای ۲۲ سال منوط به تحصیل مستمر، برقرار است. همچنین، برای سایر فرزندان ذکور بالای ۲۲ سال، مصوبه‌ی انجام شده است که پس از تایید تدوین مقررات، قابل اجرا خواهد بود. فرزندان دچار معلولیت نیز تا هنگام ازدواج و اشتغال از خدمات درمانی صندوق بهره مند خواهند بود. 

در خصوص تامین واکسن کرونا، صندوق از مسیر سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اقدام کرده است. همچنین از طریق سفیر ایران در روسیه رایزنی‌های سازنده برای تامین واکسن انجام شده است. 

برای رفع اختلاف پرداختی هزینه ویزیت در مراکز خصوصی نیز از سوی صندوق اقدام شده است که در انتظار اصلاح قوانین است. پیشنهاد افزایش ایمپلنت از ۶ عدد به ۱۲ عدد و خدمات مربوط به روکش دندان‌ها در شورای تخصصی پزشکی در حال بررسی است و تعرفه‌های دندان پزشکی نیز افزایش یافته است. 

درباره معیشت بازنشستگان کد ۲۳ نیز مقرر شد در کارگروهی تخصصی با حضور نمایندگان کانون‌ها و صندوق وضعیت دریافتی کد ۲۳ با سایر جمعیت بازنشستگان هم تراز بررسی و گزارش آن اعلام شود. در زمینه اصلاحات و پیشنهادهای های کانون‌ها در خصوص اساسنامه نیز مقرر شد پس از بررسی در کارگروه تخصصی با حضور مهندس عراقی عضو هیات رئیسه، موارد مصوب در دستور کار نشست هیات رئیسه قرار گیرد تا در صورت تصویب به هیات امنا ارائه شود. درباره اختصاص سهام شرکت های تابعه نیز گفتگو و مقرر شد دستورکارهای مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری اهداف در کارگروه‌های تخصصی بررسی شود. 

در زمینه فعالیت های شرکت‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ نیز بر انعکاس فعالیت‌های آنان تاکید شد و همچنین تصریح شد گزارش‌های مالی گروه صندوق در سامانه کدال اطلاع رسانی شده است. 

در خصوص اقساط وام‌ها تاکید شد که متناسب با مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان تعیین شوند و از ۵۰ درصد دریافتی آنان بیشتر نشود. همچنین تاکید شد از ظرفیت ماده ۱۷ اساسنامه برای ارائه وام‌ها از طریق صندوق استفاده شود لذا در این زمینه کارگروهی تخصصی تشکیل می شود. در ادامه‌ی موضوع‌های مرتبط با وام‌ها مقرر شد  تا تدابیر اعتباری به گونه‌ای باشد تا بدون سپری شدن زمان انتظار، وام به متقاضی پرداخت شود.

موضوع بهبود ساختمان‌های در اختیار کانون‌ها نیز مورد گفتگو قرار گرفت لذا طبق شیوه نامه مالی اقدام خواهد شد. درخصوص موضوع پرداخت به تک بازمانده نیز که در نشست گذشته هیات اجرایی مطرح شده بود در صندوق در حال پیگیری است.

در این نشست که به شکل برخط برگزار شد، رئیس و اعضای هیات رئیسه، رئیس و معاونان صندوق و دبیر دوره ای کانون های بازنشستگان صنعت نفت و رئیس هیات مدیره کانون ایران و رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان گچساران از اعضای هیات اجرایی حضور داشتند.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =