کد خبر: 6940
سرویس: معرفی کتاب
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کتاب معجزه

کتاب صوتی «معجزه» نوشته‌ی «راندا برن» اثری در ارتباط با شکرگزاری نعمت‌ها و دارایی‌های زندگی است. این کتاب بر عادت شکرگزاری تأکید دارد و بر این باور است همه‌ی افراد برای رسیدن به آرامش و پیمودن مسیر موفقیت باید شکرگزاری را جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی‌شان کنند.

درباره کتاب معجزه

زندگی، نعمت‌ها و سلامتی را دگرگون می‌کند و معتقد است با استفاده از تمرین‌های شکرگزاری می‌توان به عشق و عظمت واقعی دست یافت و به خدا نزدیک‌تر شد. «راندا برن» در این اثر صوتی بیست‌وهشت تمرین شکرگزاری ارائه کرده است تا افراد با انجام آن‌ها به قدرت خارق‌العاده‌ی شکرگزاری پی ببرند.

در کتاب معجزه، به واسطه‌ی سپاس و امتنان، می‌توانید به ساحتی از زندگی صعود کنید که در آن به منبع نامحدود موهبت‌ها و نعمت‌ها دست یابید. آنچه شما را به این ساحت می‌رساند، نوع رابطه‌ با جهان است. بهترین نوع رابطه با جهان، رابطه‌ایست مبتنی بر شکر و سپاس و امتنان. ممکن است گمان کنید، از جهان جدا هستید و آنگاه که به جهان فکر می‌کنید، رو به آسمان کنید.گرچه جهان مافوق توست، اما در تو نیز هست، در پیش و پس تو نیز هست، در کنار تو نیز هست، در هر ذره‌ای هست. در هر چیزی و در هر کسی هست. منظور آن است که جهان در درون توست.

از آنجا که شکرگزاری کلامی و زبانی، دشوار نیست و هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد، پس منظور شکر عملی است که جایگاهی ویژه دارد و به معنی استفاده‌ی بجا و صحیح از نعمات الهی در مسیر همان اهدافی است که نعمت‌ها برای آن‌ها آفریده و اعطا شده‌اند، و بدیهی است تعداد کسانی‌ که مواهب الهی را معمولا در جای خود به کار می‌برند و به‌ درستی از آن استفاده می‌کنند، اندک است.

در واقع شکر و سپاس سه مرحله دارد:

اول، شکرگزاری قلبی؛ یعنی تفکر درباره‌ی نعمت و خشنودی از آن.

دوم، شکرگزاری زبانی که ثناگویی از نعمت‌ دهنده‌ی اصلی و تشکر از واسطه‌ی فیض است. 

سوم، شکرگزاری اعضا و جوارح، یعنی قدردانی در برابر نعمت، که در اصل همان شکرگزاری عملی است و جایگاهی خاص دارد.

بدین‌سان، می‌توانید به ساحتی صعود کنید که منبع موهبت‌های بی‌شمار زندگی‌ست. سپاس و امتنان، این‌گونه جادو می‌کند. اگر دل و ذهن خود را به روی معجزه‌ی شکر و سپاس و امتنان کاملاً باز کنید، آنگاه، بر زندگی همه‌ی آن‌هایی که با تو رابطه دارند، تأثیری مثبت و سازنده می‌گذارید. تو و جهان دوست خواهید شد. مجرایی خواهید شد تا فیض الهی از آن بگذرد و خود را به زمین برساند. هنگامی که خود را تا این حد به جهان نزدیک می‌کنید، جهان از آنِ شما می‌شود و دیگر چیزی وجود نخواهد داشت که نتوانید باشید، داشته باشید، یا انجام بدهید!

در این کتاب صوتی، 26 تمرین ویژه برای سپاس‌گزار بودن پیشنهاد می‌شود. توجه داشته باشید این تمرین‌ها نقطه‌ی شروعی برای سپاس‌گزارانه‌ زیستن هستند. نقطه‌ی شروع هستند زیرا، هرچه بیشتر از خداوند سپاس‌گزاری کنیم، باز هم کم است. برای سپاس‌گزارانه‌ زیستن باید در عمل سپاس‌گزار باشیم.

نویسنده : راندا برن

مترجم : مسیحا برزگر

گوینده : میلاد فتوحی

برای شنیدن شرح مختصری از کتاب اینجا کلیک کنید.

برای خرید یا دانلود این کتاب اینجا کلیک کنید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =