کد خبر: 6922
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
امیدقائمی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف در پیام نوروزی به مناسبت سال‌نو با اشاره به محدودیت‌های اقتصادی سال گذشته گفت: این شرکت توانست بازدهی بسیار مناسبی را ایجاد کند. از این رو، طرح ‌های میدان مشترک آذر و پتروپالایش کنگان با سرمایه گذاری نزدیک به ۲ میلیارد دلار به بهره برداری رسید.

مصطفی امیدقائمی با بیان این مطلب به پروژه های در حال اجرا و در بخش نفت و انرژی نیز اشاره کرد و افزود: پروژه توسعه پتروشیمی کنگان، نگین و سروش مهستان، در سال ۹۹ از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار بوده اند که این روند در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت. از این رو، در اواخر سال ۱۴۰۱ طرحهای یادشده به مرحله بهره برداری خواهند رسید. 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف با بیان این که فاز نخست شرکت فراسکو و پنتااریتریتول پتروشیمی ماهشهر در سال ۹۹ از پیشرفت برخوردار شدند، گفت: فاز نخست این طرح ها در سال ۱۴۰۰ به  مرحله بهره برداری خواهد رسید. همچنین، بسیاری از موانع پیش روی پروژه دهلران در سال ۹۹ برطرف شد. بنابراین، پیش بینی می شود طی سال ۱۴۰۰ پیشرفت مطلوبی را محقق کند. 

وی درباره طرح های جدیدی برنامه ریزی شده نیز گفت: در شرکت نفت جی طرح های تولیدی جدیدی اقدام شده است که سبب افزایش ۲ و نیم برابری تولید این شرکت در سال ۱۴۰۱ خواهد شد. همچنین طرح های جدیدی برای شرکت پالایش نفت سپاهان تعریف شده که دامنه محصولات تجاری و توان رقابت و تولید برای این شرکت را در سال ۱۴۰۱ به میزان خوبی افزایش خواهد داد. بنابراین، اثر مطلوبی در سودآوری شرکت پالایش نفت سپاهان خواهد گذاشت .

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف درباره اقدام انجام شده در بازار سرمایه نیز گفت: چندین شرکت مربوط به شرکت سرمایه گذاری اهداف در بازارهای مختلف سرمایه پذیریش شده اند و شرایط اولیه‌ی پذیریش چند شرکت دیگر نیز فراهم شده است. از این رو، هلدینگ تابان فردا بسته به تناسب بازار سرمایه، آمادگی و احتمال عرضه در بورس را در سال ۱۴۰۰ خواهد داشت. هلدینگ پیمانکاری و تجیهزاتی نیز برای سال  ۱۴۰۱ امکان پذیریش در بورس را خواهد داشت. شرکت های پالایش نفت جی، پتروشیمی مروارید، توربو کمپرسورنفت و شرکت مهندسی و ساختمانی نیز در مرحله پذیریش و عرضه در بورس قرار دارند.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =