کد خبر: 6893
سرویس: معرفی کتاب
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کتاب ناتور دشت

کتاب ناطور دشت با عنوان اصلی The Catcher in the Rye اثر بسیار مشهور و برجسته جروم دیوید سلینجر است که در سال ۱۹۵۱ منتشر شد و طبق آخرین آمارها تاکنون بیشتر از ۶۵ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. این رمان کتابی شاخص در ادبیات آمریکا محسوب می‌شود و به بیش از ۳۵ زبان نیز ترجمه شده است.

خلاصه کتاب صوتی ناطور دشت

ناطوردشت شرح سرگشتگی و تنهایی جوانان معاصر بعد از جنگ است. سلینجر در این داستان روایتی از یک پسر ۱۷ ساله دارد که از مدرسه اخراج شده است. هولدن کالفید برای انیکه خانواده‌اش متوجه اخراج او نشوند تنها چند روز تا تعطیلات سال نو زمان دارد. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد به خانه نرود. او در این سه روز با اتفاقات عجیبی مواجه می‌شود.

درباره کتاب ناطور دشت

کتاب ناطور دشت رمانی است اثر نویسنده معروف آمریکایی جی. دی. سلینجر. این کتاب در سال ۱۹۴۵ منتشر شد و مخاطبان اصلی او بزرگسالان بودند، اما به دلیل این که شخصیت اصلی داستان یعنی هولدن نوجوانی شانزده ساله است مورد توجه بسیاری از نوجوانان هم قرار گرفت. این رمان یکی از رمان‌های مشهور  آمریکایی است که به بیش از سی و پنج زبان دنیا ترجمه شده و جزو صد کتابی که قبل از مرگ باید خواند است. سلینجر در این کتاب  به نوعی نسل بعد از جنگ را به خواننده معرفی می‌کند. او با توصیفات و شخصیت‌پردازی درخشان خود نام هولدن کالفید را در ادبیات آمریکا جاودانه کرد.

این داستان از زبان هولدن روایت می‌شود. به همین دلیل سلینجر برای اینکه بتواند شخصیت او را به خوبی معرفی کند لحن عامیانه و کوچه بازاری را برای او انتخاب کرده است. در بخش‌هایی از کتاب متناسب با شرایط و موقعیتی که شخصیت اصلی در آن قرار می‌گیرد سلینجر از کلمات رکیک هم استفاده کرده است. به همین دلیل خواندن این کتاب برای افراد زیر چهارده سال توصیه نمی‌شود.

نویسنده : جی دی سلینجر

مترجم : مریم صالحی ، مهدی آذری

گوینده : آرمان سلطان زاده

برای شنیدن شرح مختصری از کتاب اینجا کلیک کنید.

برای خرید یا دانلود این کتاب اینجا کلیک کنید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =