کد خبر: 6818
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
ماسک

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: استفاده از ماسک مهمترین اقدامی است که افراد برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا می‌توانند انجام دهند.

دکتر امید عزیزی با بیان این‌که ماسک زدن اصولی تاثیر بسیار مهمی بر پیشگیری از انتشار کرونا دارد افزود: با استناد بر آخرین مطالب علمی منتشر شده در Center for Disease and Prevention  استفاده صحیح از ماسک گام مهمی است که همه می توانند برای پیشگیری از ابتلا و انتشار کووید-۱۹ بردارند. هنگامی که استفاده از ماسک به صورت همگانی باشد بهترین عملکرد را دارد و با توجه به اینکه همه ی ماسک‌ها محافظت یکسانی ندارند باید در هنگام انتخاب ماسک به مواردی از جمله، میزان اندازه بودن آن برای صورت، پالایه مناسب هوا و تعداد لایه های آن توجه نمود.

استادیار میکروب‌شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در ادامه با اشاره به دو روش مهم و اطمینان بخش که ماسک بهترین عملکرد را دارد اظهار داشت : ابتدا مطمئن شوید که ماسک شما کاملاً مناسب صورت باشد زیرا درزها می‌توانند باعث شوند که هوای دارای قطرات تنفسی از لبه‌های ماسک به داخل و خارج منتقل شود و همچنین ماسک چندلایه انتخاب کنید تا قطرات تنفسی شما در داخل و برای دیگران در بیرون باقی بمانند، ماسک چندلایه باعث می‌شود قطره‌های تنفسی بیشتر وارد ماسک نشوند یا در صورت بیماری شما از ماسک خارج نگردند.

وی در خصوص ویژگی‌های یک ماسک استاندارد بیان داشت: باید در هنگام استفاده از ماسک دقت کنیم که ماسک دارای نوار فلزی در امتداد بالای ماسک باشد. همچنین به منظور جلوگیری از نشت هوا در اطراف لبه‌های ماسک بهتر است از ماسک‌بند روی ماسک استفاده شود. نکته مهم دیگر در زمان استفاده از ماسک این است که باید حتما دقت داشت ماسک کاملا روی بینی، دهان و چانه قرار گرفته است.

دکتر عزیزی درباره استفاده همزمان از دو ماسک هم رعایت برخی نکات را ضروری دانست و گفت: برای استفاده همزمان از دو ماسک، برای پوشش بیرونی از ماسک پارچه‌ای استفاده کنید که دارای چندین لایه پارچه باشد، زیر ماسک پارچه‌ای از یک ماسک یک‌بارمصرف استفاده کنید ضمن این‌که ماسک دوم باید لبه‌های ماسک داخلی را به‌صورت شما فشار دهد.

منبع: بهداشت نیوز

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =