کد خبر: 6780
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
هویزه

توسعه و ارائه خدمات از طریق وسائل الکترونیکی با شیوع بیماری کرونا بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، این موضوع برای حفظ سلامتی بازنشستگان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

گزارش/ در یکی از روزهای آلوده‌ای که هوای تهران از مرز اضطرار به مرز خطرناک رسیده ‌بود و آمار مبتلایان به ویروس کرونا، اگر نگوییم به بالاترین حد، اما در شرایط بالا قرار داشت؛ به همراه عکاس، راهی یکی از دفاتر نمایندگی صندوق‌ها شدیم. به این منظور که تعدادی از مراجعان حضوری را از نزدیک ببینیم و نظرات آنان را درباره‌ی تمایل آنان برای انجام خدمات به صورت غیرحضوری، از طریق سایت اینترنتی و ... جویا شویم. خوشحالیم که محوطه نمایندگی خلوت تر از گذشته بود و مراجعه کنندگان برای کارهای ضروری آمده بودند. 

در ادامه، نقطه‌نظرات جالب توجه تعدادی از همکاران بازنشستگان صنعت نفت را می‌خوانید:

شوخی با سایت!؟

غلامرضا عباسیان، یکی از بازنشستگان صنعت نفت، به همراه دخترش به نمایندگی مراجعه کردهاست. جلو میروم و بعد از معرفی خودم به عنوان خبرنگار نشریه زندگی نو، با حالتی متعجب رو به من، می پرسد: نمیدانم چرا چند ماهی است، نشریه زندگی نو به دستش نرسیدهاست؟ این را که گفت متوجه می شوم که او اهل مطالعه نشریه است. 

جواب میدهم به خاطر انتقال ویروس، نشریه به صورت الکترونیکی منتشر میشود و باید از طریق سایت، آن را دریافت کنید. با حالتی از روی طبع شوخی که آدم را به خنده وامیدارد میگوید: سایت! سایت چیه؟ خوردنیه؟! با دستش مشغول جستجوی جیبهایش میشود و موبایل تاشوی قدیمیاش را از جیبش خارج میکند و میگوید: موبایل من خیلی جدیده!! و دوباره لبخند. 

غلامرضا عباسیان، در ۸۱ سالگی نیز روحیهی شوخ طبعیاش را حفظ کرده است و این انرژی خوب او به ما نیز منتقل شد. او از ۱۷ سالگی در پالایشگاه آبادان استخدام شده و کل دوران خدمتش در اهواز بودهاست و با ۴۳ سال خدمت در صنعت نفت بازنشسته شدهاست. صحبت تولد که شد میگوید: آبان ماه تولدم بود و صندوق بازنشستگی مبلغ ۲۵۰ هزار تومان کادوی تولد به من داد.

میپرسم باهاش برای خودتان چی خریدید؟

 میگوید: هیچی! مانند سایر دریافتی ها، برای بچهها خرج کردم.                    


انتخابهایمهم

مجید پازوکی، یکی از بازنشستگان مراجعهکننده به یکی از نمایندگیهای صندوق بازنشستگی صنعت نفت، علت مراجعه حضوری خود را تعویض دفترچههای درمانی عنوان میکند و میگوید: هم برای تعویض دفترچههای درمانی و هم بیمهی ماشینم که تمام شدهبود مراجعه کردم و گفتم با یک تیر، دو نشان بزنم و هر دو کار را انجام بدهم. با اینکه میشد بیمهی ماشین را بدون مراجعه حضوری و از طریق سایت تمدید کنم، اما چون برگههای دفترچهام تمام شدهبود ناچار بودم حضوری بیایم.

البته از خانهنشینی هم حوصلهام سر رفتهبود. آنقدر در خانه نشستهام خسته شدم. اگر برای تعویض دفترچه نبود، حتما بیمه ماشینم را غیرحضوری تمدید میکردم اما به هر حال امروز بیرون آمدم تا هوایی هم بخورم.


تا جای که بشود غیرحضوری پیگیری کارها می شویم 

سلطانعلی ترخاق که به اتفاق همسرش به نمایندگی مراجعه کرده، میگوید: ما مراجعه حضوری را ترجیح میدهیم چون این احتمال را میدهیم، با مراجعه حضوری، بتوانیم تعدادی از همکارانمان را ببینیم. ضمن اینکه از منزل که خارج میشویم یک تحرک فیزیکی هم برای ما به حساب میآید.

میگوید: تلاش میکنیم مدت طولانی بیرون نمانیم و زود، کارمان را رفع و رجوع کنیم.

البته در مواقعی که برای انجام کارهای اداری مجبور باشیم مراجعه حضوری میکنیم ولی تا جایی که بتوانیم از خدمات غیرحضوری استفاده میکنیم.


مراجعه ضروری

فاطمه قاسمیان یکی دیگر از مراجعان بازنشسته صنعت نفت، دربارهی علت مراجعه حضوری خود میگوید: از طریق اخباری که در سایت صندوق بازنشستگی صنعت نفت اطلاعرسانی میشود، خوانده بودم که بازنشستگان برای نسخههای کمتر از ۵۰۰ هزار تومان، نیاز به مراجعه حضوری ندارند. اما نسخهی من، بالاتر از این مبلغ بود و ناچار بودم مراجعه حضوری داشتهباشم. به جز تعویض دفترچه، بیشتر اوقات، خدمات صنعت نفت به بازنشستهها را از طریق سایت انجام میدهم. هر چند در منطقهای که زندگی میکنم، به دلیل حجم ترافیک کاربران اینترنتی، سرعت اینترنت خیلی ضعیف است و سایت گاهی بالا نمیآید و از این لحاظ یک مقدار مشکل داریم که امیدوارم بهتر شود.


مجازی و محاسن زیادش

جلو می روم و خودم را خبرنگار نشریه زندگی نو معرفی میکنم و میگویم: از دیدارتان خیلی خوشوقتم که در این روز و در هوای آلوده تشریف آوردید! با صدای بلند میخندد و میگوید: چه کار میشود کرد. برای انجام کارهای اداری هم باید وقت گذاشت. چارهای نیست.

میپرسم: نمیشد کاری که در اینجا داشتید را غیرحضوری انجام میدادید؟ میگوید: چرا نمیشد؟! حتما میشد. منتها امروز برای انجام یک کار دیگر بیرون آمدهبودم و از فرصت استفاده کردم و با یک تیر، دو نشان زدم.

اکبر زارع یکی دیگر از بازنشستگان مراجعهکننده به نمایندگی، با بیان مطلب فوق میگوید: معمولا کارهای خدماتی خود را از طریق سایت صندوق بازنشستگی انجام میدهم و مشکلی خاصی هم ندارم. از طریق فضای مجازی که کارهایم را انجام می دهم، محاسن زیادی برایم دارد که خالی از لطف نیست.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =