دکتر سیاوش منصوری  متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد در سال ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمد.

در سال ۱۳۵۳ با رتبه ۵ ورودی کنکور وارد دانشگاه اصفهان شد و در سال ۱۳۶۰ با معدل خوب، پزشکی عمومی خود را به پایان رساند.

بخش مهمی از خدمت سربازی را در جبهه های جنگ گذراند ‌و از سال ۱۳۶۷ تا سال ۱۳۷۰ در واحد بهداشت عمومی و طب صنعتی  فعالیت داشت.

دراین مدت تقویت ساختار بهداشت صنعتی و سازمان دهی طب صنعتی و بهداشت عمومی به نحوی صورت گرفت که بعد از انقلاب اسلامی یکی از واحدهای قدرتمند طب صنعتی و بهداشت عمومی در  ایران شد.

نخستین شناسنامه های شغل و ‌شناسنامه مواد زیان آور، تکمیل سیستم‌ معاینات دوره ای و کارهای فراوانی که تا آن زمان در صنعت نفت مرسوم‌ نبود در زمان مدیریت ایشان اتفاق افتاد.

پس از مدتی با توجه به فعالیت ایشان و همکارانش، حمایت برخی مسئولین وزارت بهداشت برای تاسیس رشته تخصصی طب صنعتی در دانشگاه جلب گردید و با دعوت مراکز دانشگاهی در تهیه  سرفصل (sylabus) های آموزش تخصص پزشکی طب صنعتی که منجر به تاسیس یک دپارتمان تخصصی طب صنعتی در دانشگاه ها شد فعالیت کرد و به تبعیت از شرکت نفت از آن پس رزیدنتی طب صنعتی در کشور یک رشته معتبر و قابل قبول شد.

تا سال ۱۳۷۶ بورد تخصصی بیماری های داخلی و چندی بعد بورد فوق تخصصی گوارش را هر دو از دانشگاه تهران اخذ کرد ‌و دپارتمان تخصصی داخلی را در بیمارستان نفت تاسیس کرد.

با یاری همکاران و مدیران وقت صنعت نفت و بهداشت و درمان دومین مرکز اندوسونگرافی رادیال را در کشور در صنعت نفت راه اندازی کرد و سپس یک سال بعد اولین مرکز اندوسونگرافی لینه را (linear) که توانایی انجام اقدامات تشخیصی و ‌درمانی متعدد بدون انجام جراحی های با ریسک بالا، دربیمارستان شرکت نفت راه اندازی کرد.

 در آن دوران تا سالها بیمارستان مرکزی نفت و دپارتمان داخلی و ‌گوارش آن، مرکز قابل قبول انجام کارهای علمی فراوان و محل پذیرش اساتید بزرگ‌داخل وخارج از کشور گردید.

چندین سمینار بین المللی بزرگ ‌در رشته های مختلف به ویژه گوارش راه اندازی شد. اولین مرکزی در ایران‌ بودکه تست انجام ‌کولونوسکوپی در افراد بالای ۵۰ سال به عنوان تست اسکرین انجام‌ گردید و ‌هنوز هم درحال انجام ‌است. طی این برنامه اسکرینی تا کنون بیش از چند هزار نفر از کارکنان صنعت نفت و خانواده های آنها که بالای ۵۰ سال بودند بدون داشتن علامت بررسی شدند و ‌از بیماری های هولناک آنان پیشگیری گردید.

 سالها بعد این کار در برخی دیگر از مراکز دولتی به عنوان یک اقدام اجباری مورد تقلید ‌قرار گرفته است. بیمارستان نفت با برنامه ایشان در سال ۱۳۶۷  اولین بیمارستان کشور بود که بررسی هپاتیت B در آن صورت گرفت و کلیه کارکنان تحت واکسیناسیون هپاتیت قرار گرفتند.

سالها بعد واکسیناسیون سراسری جزء پروتکل کشوری قرار گرفت. در سال ۱۳۹۵ بازنشسته گردید و از آن موقع تا کنون به عنوان کار پاره وقت در بیمارستان مشغول کار هستند و امید ایشان این است که با تقویت مدیریت این مجموعه، آرزویی که برای سربلندی بهداشت درمان صنعت نفت به عنوان یک مجموعه قدیمی بهداشت و درمان در کشور داشت جامه عمل بپوشد و این مرکز به عنوان یک مرکز مرجع بهداشت و درمان در خاورمیانه هویت داشته باشد.

برای مشاهده خبر مرتبط روی لینک زیر کلیک کنید.

بازنشستگان نمونه صنعت نفت تجلیل شدند 

کلیپ مراسم تجلیل از بازنشستگان 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =